Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke kontakt med accesspoint

Anbefalte innlegg

Jeg har et Thomson ADSL kabelmodem og en Linksys router med IP-telefon-porter.

Kjøpte en D-LINK DWL-G700AP accesspoint for å få trådløst og nå. Først i kjeden er Thomson modemet, kabel derfra til Linksysen, og kabel derfra til D-LINK'en. Så forsøker jeg å få logget meg på den med 192.168.0.50 både med og uten kabel, men får ikke kontakt. What to do...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å logge på en slik DLink boks så er det ett par ting som må klaffe og først så må man lese manualen men det ser det ut som du har klart på en måte .

Problemet her er at aksesspunktet ditt har ip 192.168.0.50 for å logge på men i dette tilfelle her så skal der logges på muligens fra en pc som er koblet til en kablet Linksys som igjen gir boksen som i dette tilfelle er aksesspunktet ditt f.eks 192.168.x.x hvor den første x kan være både 0 og 1 og hvor den andre x kan være 1 eller 199 .

Altså den ip adresse som aksesspunktet ditt har fått av Linksys boksens din . Nå skal du for å forenkle dette flytte kabelen over fra linksys`n din over til dlinken og logge på for deretter å sette denne opp .

Lenke til kommentar
For å logge på en slik DLink boks så er det ett par ting som må klaffe og først så må man lese manualen men det ser det ut som du har klart på en måte .

Problemet her er at aksesspunktet ditt har ip 192.168.0.50 for å logge på men i dette tilfelle her så skal der logges på muligens fra en pc som er koblet til en kablet Linksys som igjen gir boksen som i dette tilfelle er aksesspunktet ditt f.eks 192.168.x.x hvor den første x kan være både 0 og 1 og hvor den andre x kan være 1 eller 199 .

Altså den ip adresse som aksesspunktet ditt har fått av Linksys boksens din . Nå skal du for å forenkle dette flytte kabelen over fra linksys`n din over til dlinken og logge på for deretter å sette denne opp .

6188205[/snapback]

Jeg har forsøt med kabel direkte i begge boksene. MEN, jeg tok ingen restart eller strøm av D-Linken, kanskje jeg burde gjøre det? Ellers, hvordan kan jeg da finne den ip-adressen Linksysen har gitt accesspointet?

Lenke til kommentar

Ja jeg tror du skal holde inne Reset knappen bak på aksesspunktet i minimum 15sekunder for deretter med kabel rett i prøve logge på .

PÅ ett par andre DLink produkter må pc`n være satt opp med fast ip men jeg så ikke noe slik i manualen for dette punktet .

Lenke til kommentar

Hvis du putter kabelen rett i D-link acesspointet, må du sette fast IP på PCen, f. eks: 192.168.0.100

Deretter må du endre IPen på acesspunktet til samme range som Linksys routeren.

F. eks, hvis du får IP: 192.168.2.100 fra Linksys routeren kan du sette acesspointet til 192.168.2.254 (helst utenfor DHCP rangen til routeren)

Så plugger du acesspointet i Linksys routeren.

Da kan du nå acesspointet på den IPen du satt istad (husk å sette PCen til å motta IP automatisk igjen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...