Spragleknas Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 ... hva betyr dette (ssv. stavet feil, men pytt)??? Får denne beskjeden i "post" / boot (før windows). Er det ikke bare en IDE + strøm som skal inn i HDen (her; Seagate Barracuda 60GB). Har CD-R som slave. Så: I Windows (98SE) får jeg beskje om at HDen kun er på 55.8 GB - hvor er resten ??? Hørt at det er vanlig at du "mister" litt men over 4GB??? Takker for svar! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 mener det er fordi du har en gammel ide-kabel. har fått et par sånne feilmeldinger, men de gikk vekk når jeg plugget i ata-133-kabler. 4gb er helt normalt.. jeg har 2x120gb som tilsammen blir 228gb i windows Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Kan bekrefte at dette er p.g.a. for gammel IDE kabel. Jeg fikk feilmeldingen av BIOS når jeg startet opp: "No 80-Pin conductor cable installed on secondary IDE channel". Jeg byttet ut den gamle kabelen med en ny jeg hadde liggende, og PC'en ble mye kjappere ved HD bruk. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 IDE-kabelen er den som fulgte med HK (MSI KT3-Ultra B). Barracudaen er vel ikke mer en ATA100 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå