Mad_Max Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Når jeg kjører på banen i normadie så stivner spillet vært gang jeg kommer til et skilt samme plassen vær gang.har opptatert spillet til versjon 3,5. nyeste drivere til skjermkort. Virker det bare ikke under WIN XP? gerorce 4 4400 xp 1800+ Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 jeg får ikke en gang kommet inn i menyen på det spillet under win xp.. står vist på siden dems at spillet er laget til 9X systemet.. :sad: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 husk å fjerne gimme.dll filen da gutta!! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 vil det da funke? hehe, satt på oslo lan og kjeda meg.. så skulle vi prøve å spille det.. varlenge siden sist,. men fikk det ikke til.. men var ganske trøt så ga vel opp litt fort. Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 11:21, skrev PIIIpower:husk å fjerne gimme.dll filen da gutta!! Og forklaringen er...? tommelomsk ( Win2000Pro m/SP3 ) [ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2002-10-08 12:18 ] Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hmm. funker fint hos meg (winXP) har heller ingen oppdateringer til spillet. Xp1800+ Gf3ti200 Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 les her da http://www.infohelp.org/article.php?sid=86 ,eller trykk på linken http://www.infohelp.org/article.php?sid=86 Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 12:21, skrev PIIIpower:les her dahttp://www.infohelp.org/article.php?sid=86 ,eller trykk på linken http://www.infohelp.org/article.php?sid=86 Hmmm... må lære meg litt språk ser det ut til. tommelomsk Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg kunne ikke dy meg.. men poenget er at minne behandlinga i w2k er anderledes enn win9x og for å få det til å funke på w2k må man slette gimme.dll fila. det er ikke farlig så det er bare å ta den vekk. Synes det er så slitsomt å finne referanser til alt og alle... bare prøv det jeg sier... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 12:25, skrev tommelomsk: Quote: Den 2002-10-08 12:21, skrev PIIIpower: les her da http://www.infohelp.org/article.php?sid=86 ,eller trykk på linken http://www.infohelp.org/article.php?sid=86 Hmmm... må lære meg litt språk ser det ut til. tommelomsk http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q319580 bare å gå på denne linken tror jeg. får ikke testa det før etter på da jeg sitter på jobb nå. Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 12:31, skrev PIIIpower:Jeg kunne ikke dy meg.. men poenget er at minne behandlinga i w2k er anderledes enn win9x og for å få det til å funke på w2k må man slette gimme.dll fila. det er ikke farlig så det er bare å ta den vekk.Synes det er så slitsomt å finne referanser til alt og alle... bare prøv det jeg sier... Vel, jeg er sikker på at dette ikke er løsningen, iallfall ikke i mitt tilfelle. For å gjøre en kort historie lang. Jeg har en bærbar maskin som opprinnelig hadde 64 MB RAM. På denne maskinen har jeg alltid hatt Windows 2000 Professional med enten SP2, eller som i dag, SP3. Jeg kunne kjøre Need For Speed-Porsche Unleashed da jeg hadde 64 MB RAM, dog det var litt tregt med å laste inn spillet. Dette er jo ikke rart siden 64 MB er litt i minste laget. Vel, jeg oppgraderte maskinen, fikk 192 MB RAM. Også da gikk det smertefritt å spille NFS-PU, og det gikk jo vesentlig kjappere. På den tiden hadde jeg det slik at operativsystemet ordnet med hvor stor swap-filen skulle være. For ei lita stund siden så fikk jeg 256 MB RAM. Og da begynte problemene. Når jeg skulle spille NFS-PU, så ville ikke spillet laste inn engang. Dette må da være noe med swap-filen tenkte jeg, den sto da på over 770 MB. Men jeg kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke var i stand til å spille NFS-PU. Ingenting stemte. Prøvde å stille inn swap-filen til 1,5 - 3 ganger RAM og lignende, klarte fremdeles ikke å spille NFS-PU. Dermed hadde jeg ikke noe annet valg enn å avinstallere spillet og bli en attraksjon fattigere. Så da du nevnte filen "gimme.dll" så ble jeg interessert. Etter et lite søk på alles kjære venn, google, så tror jeg at jeg kom nærmere løsningen. Og hva var løsningen?: For Windows 2000: Total RAM må ikke overstige 512 MB RAM. Hvis man har 256 MB RAM, så settes swap-filen til 256 MB RAM eller mindre. For Windows XP: Bruk det som kalles "compatibility mode" for Windows 98/Me. Dvs. høyretrykk på "porsche.exe", gå på "properties" osv. Siden jeg har Windows 2000 Pro. med SP3, så gjorde jeg det slik oppskriften sa. Og nå kjører jeg "Need For Speed - Porsche Unleashed" så det griner igjen. Har også lagt inn de offisielle bilene, samt "hackene" som gjør at jeg får alle 80 biler og at jeg kan kjøre alle "factory missions". Så jeg vil anbefale alle at de prøver disse instillingene først før de begynner å slette filer som kan innvirke på andre ting i spillet. Gentlemen, start your engines! tommelomsk <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2002-10-08 14:44 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2002-10-08 16:00 ] Lenke til kommentar
Mad_Max Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Ikke noe av det virka hos meg. får dere det til og virke? det er i normadie at spillet klikker.litt rart cden er veldig oppripa tru om det kan ha noe og si ? Takker for tips Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg hadde også problemer med at spille klikka på samme sted bestandig. Etter at jeg installerte spillet på nytt gikk det greit. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 bare for å ha sagt det så kjører jeg w2Ksp2 med 1GB Ram og 200mb swapfil. Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Denne linken er grei: http://www.racerplanet.net/index.php?page=faqs tommelomsk Lenke til kommentar
Mad_Max Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Hmm merkelig jeg har prøvd alt det der nå.spillet går liksom ikke helt glatt det hakker litt av og til uansett hviken oppløsning jeg bruker.eneste jeg ikke har gjort er og innstallert servicepak til WIN XP. Eller er det noe annet jeg kan prøve. Takker for tips..¨ XP 1800+ Geforce 4 4000 256mb pc2700 ddr det skal værtfall ikke være noe galt med pcen min. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-10 09:42, skrev Mad_Max:...eneste jeg ikke har gjort er og innstallert servicepak til WIN XP. ... Noe som i 90% av tilfellene betyr at du kjører en pirat-versjon av XP? :wink: Forøvrig så resulterer det å slette gimme.dll ofte i at spillet ikke virker over nettverk, kun single-player. Anbefaler istedenfor å dual-boote med Win98 om dere ikke får det opp på WinXP/2K. :smile: - Daffy Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Er ikke noe problem å legge inn SP på pirat da... Så vet du det. :smile: Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 quote: Og hva var løsningen?: For Windows 2000: Total RAM må ikke overstige 512 MB RAM. Hvis man har 256 MB RAM, så settes swap-filen til 256 MB RAM eller mindre. ----------- ------------------------------------------------------------------------------- JEg har hatt problemer med å starte vice city og et pinball spill.. kommer ikke inn i noen meny engang.. samme prolem med gta3 under win2k.. SKjønte ikke helt hva du mente med rammen og de greiene.. hvor kan jeg evt. sjeke dette? har spurt i en annen tråd om lsøning men ingen som vet.. :/ Takker for svar! p4 1.8ghz northwood win2k sp3 gf3 ti200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå