Ueland Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hodet mitt vil ikke samarbeide i dag, noe som igjen fører til at jeg ikke får likningen til å gå opp i opp. Jeg kommer frem til at svaret er x = -2 eller x = -6, men ved sjekk får jeg ikke dette til å stemme. Noen glupe hoder her som vil regne ut det vedlagte stykket så jeg får se hva jeg bommer på? Vil forøvrig A bli 1 eller ingenting her? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Min kalkulator sier X1=-1, X2=-3 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Min kalkulator sier X1=-1, X2=-3 6185789[/snapback] Det sier min og via grafen, men tipper at det ikke er like holdbart som å vise hvordan man rekner det ut Lenke til kommentar
yoman99 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Du har bare glemt å dele på 2a tipper jeg! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) her har du utregning. Jeg mener det er nok å vise hvilken formel du ville brukt, for deretter å si at du har hentet svarene fra kalkisen. Da viser du fremdeles forståelse for faget, bare at du ønsker å spare tid. Det kan selvsagt hende din lærer er av en annen oppfatning. Edit: de fleste skikkelige kalkulatorer har funksjon for utregning av 2. og 3. gradslikninger. Veldig kjekt å bruke og mye raskere enn å lese av grafen. Min kalkis en Casio CFX-9850GB plus har funksjon for utregning av likninger med opp til 6 ukjente i tillegg. Endret 26. mai 2006 av valentino Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Det jeg rekner er eksamensoppgaver, da jeg skal ha eksamen i det på torsdag, så vet ikke om å gjøre det slik funker, men igjen så er det absolutt bedre enn å ikke svare på det Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hmm. Dette må være første gang jeg noensinne hjelper noen med matte. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Det var nesten typisk, jeg satte opp C som 0, istedet for 3, og dermed ble hele suppen feil. Alltid sånne små feil som ødelegger.. Skal ikke se bort fra flere tråder fra meg etterhvert. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Finnes vel en egen tråd for matte, gjør det ikke? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Andgregradsformelen er kjekk å kunne, det nytter ikke med kalkis dersom man har variabler i uttrykket. (Spesielt analyse av 2.ordens difflikninger etc). Må innrømme at jeg ikke lærte meg formelen før jeg lærte "andregradssangen" av en kompis, første året på NTNU Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Andgregradsformelen er kjekk å kunne, det nytter ikke med kalkis dersom man har variabler i uttrykket. (Spesielt analyse av 2.ordens difflikninger etc). Må innrømme at jeg ikke lærte meg formelen før jeg lærte "andregradssangen" av en kompis, første året på NTNU 6189446[/snapback] Har du en ti-89 så AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå