Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Utregnignshjelp av annengradslikning

Anbefalte innlegg

Hodet mitt vil ikke samarbeide i dag, noe som igjen fører til at jeg ikke får likningen til å gå opp i opp.

Jeg kommer frem til at svaret er x = -2 eller x = -6, men ved sjekk får jeg ikke dette til å stemme.

Noen glupe hoder her som vil regne ut det vedlagte stykket så jeg får se hva jeg bommer på? :)

Vil forøvrig A bli 1 eller ingenting her?

post-9129-1148672854_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her har du utregning.

Jeg mener det er nok å vise hvilken formel du ville brukt, for deretter å si at du har hentet svarene fra kalkisen. Da viser du fremdeles forståelse for faget, bare at du ønsker å spare tid. Det kan selvsagt hende din lærer er av en annen oppfatning.

Edit: de fleste skikkelige kalkulatorer har funksjon for utregning av 2. og 3. gradslikninger. Veldig kjekt å bruke og mye raskere enn å lese av grafen. Min kalkis en Casio CFX-9850GB plus har funksjon for utregning av likninger med opp til 6 ukjente i tillegg.

post-36441-1148673777_thumb.jpg

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Andgregradsformelen er kjekk å kunne, det nytter ikke med kalkis dersom man har variabler i uttrykket. (Spesielt analyse av 2.ordens difflikninger etc). Må innrømme at jeg ikke lærte meg formelen før jeg lærte "andregradssangen" av en kompis, første året på NTNU :)

Lenke til kommentar
Andgregradsformelen er kjekk å kunne, det nytter ikke med kalkis dersom man har variabler i uttrykket. (Spesielt analyse av 2.ordens difflikninger etc). Må innrømme at jeg ikke lærte meg formelen før jeg lærte "andregradssangen" av en kompis, første året på NTNU :)

6189446[/snapback]

Har du en ti-89 så :)

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...