phax Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei, har en iPod nano og en Pioneer DEH-P5800MP, for tiden bruker jeg en Monster CarPlay FM sender, en løsning jeg ikke er helt fornøyd med. mye ledningsmas, forstyrrelser, lavt volum og generellt sett dårlig lydkvalitet. merker stor forskjell om jeg spiller av samme mp3 fila via en brent cd eller fm senderen. tenker derfor og kjøpe meg en Pioneer CD-IB100 iPod Adapter istedet. men lurer litt på litt diverse.. tar som en selvfølge at lydkvaliteten er bra via en sånn her sak? og er det lett oppkobling? får iPod'n strøm via denne? og hvor brukervennlig er det og bla gjennom artist, album og sånn der via kontrollene på spilleren? håper på svar. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Tja, lydkvaliteten er jo ikke det en er mest kritisk til når en kjører mp3 uansett Vil tro at det adaptetret du linker til vil holde mer enn bra nok Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Tja, lydkvaliteten er jo ikke det en er mest kritisk til når en kjører mp3 uansett Vil tro at det adaptetret du linker til vil holde mer enn bra nok 6187551[/snapback] Nåja, som jeg sier at jeg hører stor forskjell om jeg spiller av samme mp3 fila via en brent cd eller fm-senderen, så lydkvaliteten spiller en rolle for meg hvertfall. Selv om mp3 ikke er det beste av det beste så betyr det ikke at lydkvaliteten ikke kan bli dårligere vet du.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Generelt sett så gjelder shit in = shit out regelen så om du bryr deg om lydkvalitet er ikke dette adapteret det dummeste. Aller helst burdte du nok finne deg et lossless format, bruke CD'ene eller brente kopier da dette vil låte absolutt best:) Endret 28. mai 2006 av Jalla Lenke til kommentar
Flayn Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei. Jeg titter på CD-IB100 selv, men ser at den ikke er fullt kompatibel med så mange av spillerne. AVIC-X1BT, AVIC-HD1BT, AVH-P5700DVD, DEH-P55BT, DEH-P70BT, DEH-P75BT, DEH-P88RS og DEH-P9800BT. Jeg regner fortsatt med at du får opp artist og tittel i displayet på Pioneer spilleren, og at du kan styre den fra spillern. Ellers kan man like så godt gå for en iP-RCA, selv om det kun er en analog kabel som plugges i hodetelefonutgangen. CD-IB100 benytter seg av IP bus som er en digital kabel, så lyden vil bli tilsvarende som å spille av en mp3 fra CD. Det eneste vansklige med oppkoblingen er nok å trekke kabelen fra spilleren til ønsket plass. Ipoden får strøm og blir ladet av CD-IB100. For mer info se:Pioneer.no Hei, har en iPod nano og en Pioneer DEH-P5800MP, for tiden bruker jeg en Monster CarPlay FM sender, en løsning jeg ikke er helt fornøyd med. mye ledningsmas, forstyrrelser, lavt volum og generellt sett dårlig lydkvalitet. merker stor forskjell om jeg spiller av samme mp3 fila via en brent cd eller fm senderen. tenker derfor og kjøpe meg en Pioneer CD-IB100 iPod Adapter istedet. men lurer litt på litt diverse.. tar som en selvfølge at lydkvaliteten er bra via en sånn her sak? og er det lett oppkobling? får iPod'n strøm via denne? og hvor brukervennlig er det og bla gjennom artist, album og sånn der via kontrollene på spilleren? håper på svar. 6185650[/snapback] Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Hei. Jeg titter på CD-IB100 selv, men ser at den ikke er fullt kompatibel med så mange av spillerne. AVIC-X1BT, AVIC-HD1BT, AVH-P5700DVD, DEH-P55BT, DEH-P70BT, DEH-P75BT, DEH-P88RS og DEH-P9800BT. Jeg regner fortsatt med at du får opp artist og tittel i displayet på Pioneer spilleren, og at du kan styre den fra spillern. Ellers kan man like så godt gå for en iP-RCA, selv om det kun er en analog kabel som plugges i hodetelefonutgangen. CD-IB100 benytter seg av IP bus som er en digital kabel, så lyden vil bli tilsvarende som å spille av en mp3 fra CD. Det eneste vansklige med oppkoblingen er nok å trekke kabelen fra spilleren til ønsket plass. Ipoden får strøm og blir ladet av CD-IB100. For mer info se:Pioneer.no 6261178[/snapback] hva koster en sånn sak? regner med den er en god del billigere.. og styre musikken på selve ipod'n er jo forsåvidt en helt grei løsning for meg. vil egentlig bare ha bedre lyd! Jalla: er klar over at mp3 ikke er det beste, men det er bra nok for meg. sålenge jeg slipper et ekstra tap av kvalitet fra FM senderen. mp3'ene mine låter f.eks ikke så ille når jeg spiller de av på mitt stereoanlegg til 30k i stua. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå