Gå til innhold

Noen tips? Hvordan få bedre tråløs dekning

Anbefalte innlegg

Har innebyget tråløst nettverkskort i min bærbare pc , men får litt for dårlig signal til å få inn tråløst nettverk i nærheten, er det her noen som har noe tips å komme med ? , jeg ser at andre med bærbar pc og usb netverkskort tilkoblet klarer å få tilgang til det tråløse nettverket men har også svakt signal.

Kan man tilkoble antenne i nettverkskortet for å få bedre signal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har innebyget tråløst nettverkskort i min bærbare pc , men får litt for dårlig signal til å få inn tråløst nettverk i nærheten, er det her noen som har noe tips å komme med ? , jeg ser at andre med bærbar pc og usb netverkskort tilkoblet klarer å få tilgang til det tråløse nettverket men har også svakt signal.

Kan man tilkoble antenne i nettverkskortet for å få bedre signal?

6185559[/snapback]

Hvis kortet er integrert kan det bli et problem å få bedre dekning, Men du kan (om det er din ruter/switch) sette en bedre antenne på switchen/ruteren eller sette en rettningsbestemt antenne på den.

Kan du ikke noen av delene bør du flytte deg nermere. har selv testet med min SMC og den dekker hele huset samt deler av rema der jeg jobber. har også testet lengden som er ca 3-400 meter fra ruterens plassering.

Lenke til kommentar

Etter å forhørt meg med fagfolk , er det vist ett tråløst Bridge tilgangspunkt som skal brukes til dette , er det none som har erfaringer med denne ,eller lignende produkter?

og kan en pc med tråløst nettverkskort kobles til denne uten bruk av acsesspunkt eller router?

Lenke til kommentar
Kan du ikke noen av delene bør du flytte deg nermere. har selv testet med min SMC og den dekker hele huset samt deler av rema der jeg jobber. har også testet lengden som er ca 3-400 meter fra ruterens plassering.

6186107[/snapback]

Du bor nærme jobben håper jeg?

Lenke til kommentar
Det er ikke mitt tråløse nettverk , kan jeg  bruke ett tråløst aksespunkt som tar inn signalet og videre sende dette til min pc?

6189808[/snapback]

Hva med å skaffe eget?

Høres jo nesten ut som du stjeler nettverk her ;)

6193503[/snapback]

1.Nei :)

2.JA :dribble:

Lenke til kommentar

Det du trenger er vel det som i sambandsverden er kjent som ett rele, dvs. en kombinert radiomottaker/sender, som tar imot ett signal fra en kilde og sender det videre på en annen frekvens for å forlenge rekkevidden av ett nett. Er ikke sikker, men antar det er på denne måten en 'bridge' som du nevner tidligere fungerer.

Merk deg at om du har tenkt å tjuvlåne trådløst internett på fast basis: Den trådløse routeren som noen andre eier logger hver gang noen kobler seg til, og hvis de som eier den er litt oppegående kan de lett finne ut dette og iverksette tiltak (det er per dags dato ikke ulovlig å benytte seg av usikrede trådløse nett - men det ER ulovlig hvis du må komme deg forbi ett sikkerhetstiltak for å få tilgang).

Regner med de som eier det ikke er spesielt drevne innen data ettersom de ikke allerede har sikret nettet sitt med kryptering...

Lenke til kommentar

jeg har et slikt "rele" som det snakkes om, men har det i to deler. Jeg har en linksys wrt54GL i bridgemodus som tar imot signalet fra naboen (jeg får lov) og så en ny en etter den som sender det ut igjen. Jeg har altså to WRT54GL. Litt klumsete, men det funker bra.

Prøvde først å ha wrt'en i client modus, men da var den ganske ustabil.

Lenke til kommentar
Det du trenger er vel det som i sambandsverden er kjent som ett rele, dvs. en kombinert radiomottaker/sender, som tar imot ett signal fra en kilde og sender det videre på en annen frekvens for å forlenge rekkevidden av ett nett. Er ikke sikker, men antar det er på denne måten en 'bridge' som du nevner tidligere fungerer.

Merk deg at om du har tenkt å tjuvlåne trådløst internett på fast basis: Den trådløse routeren som noen andre eier logger hver gang noen kobler seg til, og hvis de som eier den er litt oppegående kan de lett finne ut dette og iverksette tiltak (det er per dags dato ikke ulovlig å benytte seg av usikrede trådløse nett - men det ER ulovlig hvis du må komme deg forbi ett sikkerhetstiltak for å få tilgang).

Regner med de som eier det ikke er spesielt drevne innen data ettersom de ikke allerede har sikret nettet sitt med kryptering...

6204775[/snapback]

Det tråløse nettet er ett tilbud for turister i komunen der den er satt opp, jeg regner derfor med dette tråløse nettet forblir ukryptert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...