Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mus slutter å fungere/fryser

Anbefalte innlegg

Hei, litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, men tror det blir rett.

Har ett problem med at musa plutselig slutter å fungere. Dette skjer som regel i spill. Plutselig fungerer ikke musa og jeg kan ikke gjøre noen ting (tastaturet fungerer fortsatt). Av og til hender det at musa bare fryser i et par sekunder, og så begynner den å fungere igjen. Hvis jeg da har rørt på musa i mellomtiden, blir alle de bevegelsene utført.

Det hender også av og til at den fryser i et sekund i windows, men det er sjeledent, og den har aldri låst seg helt.

Har prøvd å installere nye musdrivere og hkdrivere, men ser ikke ut til å fungere.

Er forresten snakk om en MX518.

Så, noen som har den fjerneste anelse om hva dette kan skyldes?

Har en reservemus som jeg benytter nå (en enkel Microsoftmus), og den fungerer som den skal.

Er det musa som det er noe galt med?

Det merkelige er at det skjedde bare plutselig, hadde ikke installert noe ny programvare før det begynte å skje..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Er det trådløs mus?

Om den bruker USB, så kan du forsøke nye drivere til hovedkortet(brikkesettet)

Hilsen,

efikkan.

6186281[/snapback]

Har hatt et lignende problem, løsningen for meg var å finne ny skjermkortdriver...

Lenke til kommentar

Har du installert usb2 drivere?

Jeg får mld om at mus og tastatur kan slutte å fungere hvis jeg ikke installerer disse på mitt asus A8n32SLI kort når jeg setter inn systemcd'en som kommer med hk.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Har allerede prøvd nye hkdrivere. Avinstallerte de gamle, og lasta ned de nyeste fra nvidia.com. Har et MSI K8N nForce4.

Musa er ikke trådløs nei (MX518).

Bruker en overgang fra USB til PS2, men har prøvd å plugge den rett i USB-porten, men samme problemet oppstod. Altså får jeg problemet både når jeg plugger den i USB og PS2.

Nye skjermkortdrivere sier du? Hmm...rart. Får prøve det også da ;)

Lenke til kommentar

Kom til forumet for å se om det var noen andre med dette problemet. Jeg har på prikk likt feilbeskrivelse som trådstarter. Feilen kommer oftere i spill enn ved vanlig surfing\windowsbruk. I tillegg får jeg en windowslyd hver gang musen stopper opp, denne lyden er forøvrig samme lyd som jeg får hver gang jeg kobler til en ekstern HDD via usb.

Jeg har formatert PC etter denne feien oppstod men dette fjernet ikke problemet, har også prøvd musa i alle usbporter uten at dette hjelper. Forsvant problemet når du skiftet mus Stalker? Jeg har forøvrig en Razor Diomandback.

En ting jeg har lagt merke til på taskmanager er at hver gang dette fenomenet oppstår går "services" fra 0% cpubruk til ca 17%.

Håper noen kan hjelpe, dette er helt utrolig irriterende spesielt når man spiller FPS :)

Endret av Kal-El
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...