Orihime Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Som topicen sier. Vil dette passe? Mener selv at det burde gå. Er bare at dem blir stånes litt lengere ut i hjulbuen. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Det vil kanskje gå rent praktisk, men det er ikke tillatt å endre sporvidden med mer en 15 mm (dvs 7,5 mm på hver side). Lenke til kommentar
Orihime Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Ringte First Stop i Oslo. Var ikke noe problem å sette på ET35 felger på en bil som har ET45 Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 "Problemet" kommer først når man blir stoppet i teknisk kontroll... Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Se i Kjøretøyforskriftene under " Bytte av dekk/felg". Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Stiller meg litt undrende til svaret du fikk fra First Stop, da de av alle skulle vite hvilke regler som gjelder når det gjelder dekk / felg. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 De har vel svart på hva som fysisk går, ikke hva Biltilsynet sier i en kontroll. Men dekkdimensjon har vel litt å si her, på hvorvidt dette vil passe..? Lenke til kommentar
Orihime Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Stiller meg litt undrende til svaret du fikk fra First Stop, da de av alle skulle vite hvilke regler som gjelder når det gjelder dekk / felg. 6192383[/snapback] De har vel svart på hva som fysisk går, ikke hva Biltilsynet sier i en kontroll. Men dekkdimensjon har vel litt å si her, på hvorvidt dette vil passe..? 6198029[/snapback] Dem burde vite det ja, dem på First Stop. Og ja, de svarte på hva som fysisk går. Jeg trodde at så lenge det er nok klaring rundt dekket inni skjermen og at dekket ikke stikker utenfor skjermen så var det greit. Men da er dette feil? At man kanskje må gå ned en størrelse i bredden på dekket er jo godt mulig. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Så lenge innpresset på felgen er "feil" +/- 15mm begge sider (7,5mm hver side), er dette ulovlig, med mindre det foreligger en TÜV-godkjenning på at dette går greit i forhold til din bil. Det er faktisk så sært at hvis du har en Volvo 944 (sedan) men kun finner papirer på en Volvo 945 (stasjonsvogn, som er samme bilen bare med forlenget tak), vil ikke dette være gyldig. Bl.a. derfor sliter jeg med å finne godkjente senkefjærer til min bil... Om hjulet er kant i kant med hjulbuer, men fortsatt feil innpress, vil dette ikke bli godkjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå