Khalifen Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Ja, jeg vil egentlig bytte nick til mitt fornavn, men når jeg har søkt på det, så har det kommet opp en bruker som heter det. Men da en som er laga i 2001 og har ingen poster. Jeg ser også at flere fornavn har en bruker som er laga 01-02, men uten noen innlegg. Er det for å hindre at personer velger nick som "Bob," "Harry" osv.? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Du registerer deg aldri for kun forumet, men alle tjenestene i hardware-nettverket. Denne personen benytter seg kanskje bare av prisguiden, eller bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Men alle fornavn jeg har søkt opp har blitt laget rundt 2001-2002. Når var det prisguiden og bruktmarkedet ble opprettet? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Det er ikke verre enn å spørre forumstyret eller kanskje helst bruke skjemaet og argumentere hvorfor du ønsker å overta en annen brukers nick. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Ingen får overta andres kallenavn, av grunner som nevnt av andre over. Det er ikkje vits å søke til forumstyret eingang. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Da får jeg bytte tilbake jeg da. Er ganske sikker på at Gilbert var i bruk da jeg søkte om det. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Jeg måtte nok ta en "spansk" en ved å dytte inn et tegn som skiller det nicket jeg ønsket å ha, og det jeg søkte om å få. Forskjellen er minimal, men den er der. Grunnen til at jeg laget denne tråden er at de fleste fornavn jeg har sett i medlemslistene ble laget veldig tidlig, og de har aldri vært på forumet. Edit: Jaja, det var noen som hadde innlegg osv, så det er nok som Natrium sa. Endret 30. mai 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Det har jo ikke medført det store problemet og aktivere endring av brukernavn i forumet, dette gjøres jo enkelt i fra Admin CP.... I kategorien Tools & Settings finner man disse valgene: Converge Set Up: Display Name Set-Up 1: Allow "Display Names" If enabled, the member can choose a "Display Name" that is separate from their "Log in UserName". This is REQUIRED when using non-internal authentication methods. 2: Prohibit Display Names from selecting Log In names If "yes", one is not able to choose a display name that is the same as another's display name OR another's log in name. If "no" one is not able to choose a display name that is the same as another's display name only. Så dette er enkelt om HW.no vil... Endret 30. mai 2006 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Frank_1: Vi kjører ikke den versjonen av forumet da den ikke er god nok for vårt bruk. (ytelsesproblemer). Så nei, vi vil ikke gjøre det så enkelt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Frank_1: Vi kjører ikke den versjonen av forumet da den ikke er god nok for vårt bruk. (ytelsesproblemer). Nå skal ikke jeg kritisere HW.no's sitt server oppsett, men hvis at det er ytelsesproblemer som gjør at HW ikke kan kjøre siste versjon av IPB som er 2.1.6 Da er det tydelig noe som ikke stemmer i deres serveroppsett Da dette forumet kjører greit på siste utgave, og disse har 302 000 registrerte brukere, mot HW's 87 000. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Men under 1 femtedel av antallet poster, som bestemmer så si alt når det kommer til størrelse, ogdermed serverkrav. (vi er på 93.plass i verden ang størrelse mot dems 100x plass) En unmodifisert versjon av IPB versjonene i dag er bygget opp på en måte som gjør at det går 30-40 ganger så mye trafikk mellom databaseserveren og webserveren vår som det går fra webserveren og brukerene. Når det går en 2-3 Mbit med trafikk til brukerene f.eks så er det bare å regne seg frem til hvor mye herk det blir. Vi har innformert IPB om hvor voldsomme disse ytelsesproblemene blir etterhvert som trafikken øker, noe de skal få endret på i versjonene fremover. Så jeg ser frem til å se om de har ordnet det i versjoner som kommer, men ordnet er det hvertfall ikke enda. Så beklager, jeg kjøper ikke påstanden din om at vårt serveroppsett er hovedsaken her Jeg vet desverre heller ikke så mye om hvor mange servere de kjører, eller om de har modifisert forumet sitt noe. Men jeg kan garantere deg at skulle vi kjørt en ny versjon av forumprogramvaren uten å ha modifisert den måtte vi ha spyttet i et større beløp i mer serverkraft, og ikke minst et stort antall timer på å lage alle designene på nytt. Og nå har vi noe som fungerer fint så da er det strengt tatt ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Men under 1 femtedel av antallet poster, som bestemmer så si alt når det kommer til størrelse, ogdermed serverkrav. (vi er på 93.plass i verden ang størrelse mot dems 100x plass) En unmodifisert versjon av IPB versjonene i dag er bygget opp på en måte som gjør at det går 30-40 ganger så mye trafikk mellom databaseserveren og webserveren vår som det går fra webserveren og brukerene. Når det går en 2-3 Mbit med trafikk til brukerene f.eks så er det bare å regne seg frem til hvor mye herk det blir. Vi har innformert IPB om hvor voldsomme disse ytelsesproblemene blir etterhvert som trafikken øker, noe de skal få endret på i versjonene fremover. Så jeg ser frem til å se om de har ordnet det i versjoner som kommer, men ordnet er det hvertfall ikke enda. Så beklager, jeg kjøper ikke påstanden din om at vårt serveroppsett er hovedsaken her 6211149[/snapback] Det var det følte ja, når jeg postet denne påstanden min, at jeg var på tynn is.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg