donrosa Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Og skulle til å boote den opp for første gang.... LED-lysene fra mine to vifter pluss PSU tennes i et lite sekund, og plutselig slår PCen seg av.... hva kan være grunnen til dette?? frustrert? neida!! Endret 27. mai 2006 av donrosa Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hvilket HK?, hvilken PSU?, hvilket minne? osv... Har du prøvd å resette cmos? Bruker du 2stk minnebrikker som krever litt strøm så prøv å starte med 1stk og still opp volt på RAM i bios. Sjekket at alle kabler er koblet til skikkelig? Bruker du original CPU-kjøler koblet til cpu fan på hovedkort? Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 HK: Asus A8R32-MVP Deluxe, PSU er Bzerk etellerannet 500w. Minne: OCZ DDR High Performance 2k. Ja, bruker 2 stk minnebrikker... tror alle kabler er koblet til skikkelig, og jeg bruker original CPU kjøler som ER koblet til, ja... 500w burde vel være nok? Skjermkortet mitt trekker kanskje litt strøm "Radeon X 1900 XT" Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Siden det er Asus så test ut det jeg nevnte om minne i forrige post, desverre er Asus merket som er mest kjent for akkurat dette problemet. Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 men kan PCen slå seg av etter under ett sekund på grunn av det da? Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 ja... forsøkte, men samme feil Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Sjekk at du har koblet til 4 pin 12v fra strømforsyningen til hovedkortet en ganske vanlig feil som ofte fører til det problemet du beskriver. Endret 26. mai 2006 av heisann80 Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 både 24 pin og 4 pin er satt inn... "klikk"-lyden var også på plass Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 får nesten få noen til å se på den... håper jeg har satt inn noe feil, og at ikke noe er dødt... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Har du gjort en resett av cmos? Det er alltid anbefalt når man bruker nye hovedkort. Flere ting: Egen strøm til skjermkort. On og reset kabler fra kabinett rett koblet på hovedkort. Stand offs mellom hovedkort og kabinett (nesten dumt å nevne men har opplevd FLERE ganger at folk ikke tenker på dette). Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 hva er stand offs? Hvordan restarter jeg CMOS? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Stand offs ser omtrent ut som dette, de skal skrues i hullene som er i kabinettet så skal hovedkort ligge oppå, skruene som fester hovedkortet blir dermed skrudd inn i stand offene så det ikke har direkte kontakt med kabinettet.. Hvordan du resetter cmos/bios på ditt hovedkort skal stå i manualen (enkleste måten er å ta ut det lille batteriet som er på hovedkortet en stund, minst 15sec). Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 åi, faen... var det det dem var til... :O er heile dritten ødelagt nå eller? Eller kan jeg sette inn dem standoffsene nå? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Du kan prøve med de på nå ja, ofte har folk flaks med dette og ingenting blir ødelagt.. Edit: vær sikker på at det kun er stand offs tilsvarende antall hull på hovedkort og plassering (rettere sagt ingen der det ikke er hull til skruer til hovedkortet).. Endret 26. mai 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 men kan mangel på stand offs være grunnen til at PCen ikke vil starte opp? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 men kan mangel på stand offs være grunnen til at PCen ikke vil starte opp? 6185476[/snapback] Nærmest garantert.. (edit oppe) Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 fungerer dette skal jeg plassere ditt navn ved siden av et hjerte i signaturen min Lenke til kommentar
donrosa Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 JAAAAA!!!!!!! JEG ELSKER DEG!! YEEEEESSS!! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Vel... Hvor blir det av signaturen? :!: Neida, det er ikke nødvendig, bra det ordnet seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå