Gå til innhold

Hakking i BF 1942


Anbefalte innlegg

Er det noen andre som opplever hakking/lagg i bf 1942i singelplayer?

 

Finner dette merkelig siden pc`en min er godt over kravene.

 

Jeg har senket grafikk ol ned til medium i spillet for å se om dette hjalp, har også oppdatert min gf 2 med den siste versjonen av detonator driveren 30.82, samt den siste dx 8.1b.

 

Jeg har satt windows til å forvalte viriutelt minne,da jeg fikk meldinger om lite ressurser når jeg brukte mine egne innstillinger på swappen.

Husker ikke hvor mye jeg satte som min/max på den.

 

Er det noen innstillinger i spillet eller i windows som kan anbefales?

 

Har ikke testet det på nettet enda, men var en tur inne på GameSpy og hadde ikke den beste ms`en (400-500)

 

Spec:

WinXP pro

AMD Athlon XP1600+ 1,4 Ghz 266MHz bus

Siluro Geforce 2 MX-400 64MB, SDRam TV-Out

Asus A7V266-E, med innebygd lyd

256MB DDR ram

Western Digital Caviar 40GB IDE 7200RPM HD

340W Chieftec strømforsyning

Eicon Diva 128Kb ISDN kort, med 64Kb oppkobling

 

Håper at det er noen som kan hjelpe.

 

Mvh

Gtsome

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg hadde samme problemet, enda han har en utrolig bra maskin.

Det han gjorde som fikset problemet var å kjøre lyden fra software til hardware accelration.

Skjønner ikke hvordan lyden skal virke inn på hakkinga, selv med lav oppløsning lagget det, men det funket for han.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kan virke merkelig men jeg nedgraderte min driver til detonator 28.32 og ble kvitt hakkingen. Jeg fikk dette tipset av en kompis som driver mye med rendring og sånn og han mente at alle driverne som har kommet etter 28.32 ikke holder mål.

Jeg vet ikke om dette er riktig, men det funka faktisk for meg.

 

Intel P4 2g

512

GF4200

XP sp1

Lenke til kommentar

Man bør som nevnt tidligere skru på "Hardware Acceleration". Dessuten bør man ikke sette samplingsraten til 44kHz, eller lydkvaliteten til "High". Ved å bruke innstillinger som ikke strider mot disse, forsvant hakkingen hos meg.

 

Dessuten vil den kommende 1.2-patchen fikse en god del, blant annet dette med lyden.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-18 17:53, skrev gusto:

Møkkaspill


 

Spillet har dessverre fått mye urettferdig kritikk. Den som virkelig har skylden for alle disse problemene, er ikke utvikleren Digital Illusions, men den store, stygge ulven Electronic Arts. Det var de som rusha spillet slik at det ble lansert i nærmest uferdig tilstand. EA tenker bare på salg og penger, ikke at spillet skal funke som det skal.

Lenke til kommentar

Lærer dere aldri, pcene deres er jo langt bak kravene til spillet (det som står på esken er krav for å I DET HELE TATT kunne starte spille, ikke nødvendigvis spillbart). Dette spillet krever ca p4-2,5 ghz, 512mb ddr ram (1gb ? dersom treg harddisk), geforce 4 ti/radeon 9700 (helst agp 8x). Dette er lang fra det første spille dere vil kommer over som hakker på de utdaterte maskinene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-19 00:11, skrev g0re:

Lærer dere aldri, pcene deres er jo langt bak kravene til spillet (det som står på esken er krav for å I DET HELE TATT kunne starte spille, ikke nødvendigvis spillbart). Dette spillet krever ca p4-2,5 ghz, 512mb ddr ram (1gb ? dersom treg harddisk), geforce 4 ti/radeon 9700 (helst agp 8x). Dette er lang fra det første spille dere vil kommer over som hakker på de utdaterte maskinene.


 

Rart, jeg klarer 60+ frames ved 1280x960 75Hz med alle videoinnstillinger på max, lydinst på max utenom Quality=22kHz og Sound Detail=Medium.

 

Se mine systemspecs her.

 

Hovedgrunnen til at det lagger så mye hos folk er den bøgga lydmotoren i spillet (som jeg nevnte er EA sin feil). Forhåpentligvis fikser 1.2 patchen disse problemene, men i mellomtiden gjør som meg: HW Acceleration PÅ, IKKE bruk Quality=44kHz, heller ikke Sound Detail=High.

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-10-19 20:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...