Gå til innhold

xbox 360 pal-60hz problem.

Josso

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig kjøpt xbox 360 og HDReady tv (merke: Panasonic Siesa 38" ). Og nå har jeg et problem...

Jeg har lasta ned demoen Hitman Bloodmoney fra live og skal til å starte den, da får jeg beskjed om at jeg må

gå inn i; consolle settings - display og stille fra pal-50hz til pal-60 hz. Jeg går inn der,

men det eneste jeg kan stille der er 420p 720p eller 1080i (har valgt 1080i). Er det tv'en som ikke støtter pal-60hz?

Er veldig synd hvis jeg ikke kan spille spill pga. det der.

Spiller Oblivion og der står det "Pal-60hz only" på esken, men jeg kan fremdeles spille det. Er en ting jeg har irritert meg over, alt som har lys på seg blir nesten altfor skinnende, kan det ha noe med dette å gjøre?

Håper noen kan hjelpe meg og er veldi takknemlig for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk!

Men hvorfor kan jeg ikke få startet Hitman Demoen da? Jeg har hd kobling, men den sier fremdeles at jeg må stille til pal-60hz :( Merkelig at ikke oblivion gir meg den beskjeden..

Tak for hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar

Slå av Xboxen og prøv å sett den kabelen din til TV en gang (ved festet til Xboxen), når du starter opp så går du i instillingene og setter den fra PAL 50 til PAL60. Slå den av og sett til HD-TV igjen, sett så de instillingene for 720p osv. , som du ønsker.

Prøv igjen da. Ikke prøvd det selv, men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Ok, takk for info :)

Bare lest om stort sett 60Hz når det gjelder HD-TV, men rart de ikke setter 60 som standard, men det er vel forskjellige standarder i Europa også. Mulig det står i linkene så jeg stikker dit og leser.

Lenke til kommentar
Ok, takk for info :)

Bare lest om stort sett 60Hz når det gjelder HD-TV, men rart de ikke setter 60 som standard, men det er vel forskjellige standarder i Europa også. Mulig det står i linkene så jeg stikker dit og leser.

6188251[/snapback]

Europa har jo vært 50hz "verden" til nå med den gamle PAL standarden. Og jeg er er enig med deg at det er litt rart nå at de ikke følger USA og deler av Asia og går får 60hz når de først skal innføre en ny standard.

Har igjen lett litt blant EBU's arkiver og funnet svaret hvorfor de går får 50hz. Det er pga lavere bitrate (som jeg forstår derfor krevere mindre båndbredde) og fordi i 60hz "verden" er det faktisk per i dag ikke en fastsatt standard for HD matriell alikevel, slik at det å innføre 720p/1080i/p i 60hz ikke gir noen vinning i kompabilitet med resten av verden uansett. Hvis jeg forstår følgende sitat rikit, fra EBU:

One of the fundamental questions considered by the EBU Project Group was whether Europe should change to a 60 Hz system for the sake of commonality with the 60 Hz world. It certainly would be attractive to have a common worldwide standard and there would be benefits in using 60 Hz in terms of motion portrayal; and, for some types of display, large area flicker would be reduced. Weighed against this is the higher bitrate that an equivalent 60 Hz system would need.

On balance, it is difficult to make the case in a Europe where there is serious frequency congestion for what may be unnecessarily high bitrates. It is also true that those countries that have already started HD have a plurality of standards, so even adoption of a 60 Hz picture rate would not bring a common worldwide standard. If might have been feasible if there were universal adoption of a single progressive 60 Hz system, but we have been told by the 60 Hz world that this is impossible to expect.

Mine uthevinger. Har forøvrig oppdatert linken i min forrige post. Den var feil.

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...