Martin Klemp Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Har muligens tenkt til å begynne å lage omtaler/reviews på PC vifter, og lurer derfor på; Hvor kan jeg få kjøpt Decibel/Støymålere som går såpass langt ned at den kan oppdage så små støymengder som en vifte lager? Og hvor kan man skafe måleapparater som måler CFM (Cubic-Feet per Minute) eller m³/hour (Cubic Meter per Hour)? Hjertlig Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) http://www.extech.com har masse av alle mulige måleinstrumenter. http://www.mastre.se/webshop/index.asp her er forresten web shoppen til den svenske forhandleren for extech, virker ikke som de har en i norge... Endret 26. mai 2006 av CoreTEC Lenke til kommentar
Martin Klemp Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Dæven, det var mange forskjellige, og så dyrt det var Du vet ikke om det er noen norske webshops eller buttiker som seller slikt da? Uansett, takk for nfoen så langt Endret 26. mai 2006 av Martin Klemp Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Elfa har jo også litt utstyr, holder vel til i sverige de og... dyre saker ja Endret 26. mai 2006 av CoreTEC Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 For fortrolige støymålinger av vifter bør du lage deg en lydboks. Altså en boks som er 100% lydtett og resonansfri. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Blir sikkert bra det der, du må nokk lage deg en slags "lydboks" ja, slik at all annen lyd blir utestengt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Lydboksen er ikke et must egentlig. Du må bare huske å måle hvor mye støy det er før du begynner. Og huske å oppgi dette;) Lenke til kommentar
Martin Klemp Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Ser nok ut til jeg ikke har råd til alt målings verktøyet... Var ganske så mye dyrere enn jeg hadde forventet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå