Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Sær hendelse på Mess-Tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså hovedfeilen ligger jo hos oss mennesker, ikke hos Mess/Sonen/Svitsj. Hvordan kan dem holde på å melke oss for penger på den måten der? ... fordi vi lar dem. Løsninga er enklere enn dere tror... la vær og send inn noe som helst. Dere vinner, dem taper!

Tviler på at dem gjør noe ulovlig. Moralsk ukorrekt kanskje, men ikke ulovlig.

Lenke til kommentar
Altså hovedfeilen ligger jo hos oss mennesker, ikke hos Mess/Sonen/Svitsj. Hvordan kan dem holde på å melke oss for penger på den måten der? ... fordi vi lar dem. Løsninga er enklere enn dere tror... la vær og send inn noe som helst. Dere vinner, dem taper!

Tviler på at dem gjør noe ulovlig. Moralsk ukorrekt kanskje, men ikke ulovlig.

6207036[/snapback]

Det er absolutt sant...

Lenke til kommentar
Hei Hans Petter!

Forbrukerinspektørene takker for henvendelsen!

FBI mottar veldig mange tips, forslag og ønsker om råd. Vi skal vurdere henvendelsen i redaksjonen og vi lover at vi tar kontakt med deg hvis vi bestemmer oss for å jobbe videre med saken.

Jeg har kontaktet forbrukerombudet nå, og dette var det de hadde om saken:

Forbrukerombudet har mottatt en del klager over forskjellige SMS-konkurranser på henholdsvis TV2 og TVNorge, herunder i TV-programmene Sonen og Mess-TV.

Konkurransene i Sonen og Mess-TV er (som regel) å anse som en del av det redaksjonelle innholdet i tv-programmet, og ikke som markedsføring, og faller dermed utenfor forbudet i markedsføringsloven (mfl.) § 5 første ledd mot konkurranser/utlodninger brukt i markedsføring:

"Det er forbudt i næringsvirksomhet å søke fremmet salget eller kjøpet av en eller flere varer, tjenester eller andre ytelser ved å sette i verk utlodning eller annen foranstaltning der tilfellet helt eller delvis avgjør hvem en fordel (gevinst, belønning, premiering eller annet) skal tilfalle."

Derimot har vi, på bakgrunn av de henvendelsene Forbrukerombudet har mottatt vedrørende disse konkurransene, sett grunn til å ta opp problemstillingger etter mfl. § 9a tilknyttet vilkårene for deltakelse i denne typen konkurranser. Vi har sendt brev til TV2 i den anledning. Vi hadde et møte med TV2 tidligere i år, der de lovet bot og bedring. Liknende oppfølging overfor TVNorge er planlagt, men ikke igangsatt ennå.

Vi vil følge med på disse konkurransene fremover, og følge dette opp overfor både TV2 og TVNorge. Vi takker derfor for ditt innspill i denne forbindelse.

Lotteritilsynet har også behandlet flere sms-konkurranser på TV2 og TVNorge etter lotteriloven. Dette kan du lese mer om her:

http://www.lotteritilsynet.no/eway/default...=MainPaige_4450

Da fik jeg svar :w00t:

Ser ut som at det er flere som har klaget, kanskje de gjør noe mer ut av det hvis flere sender inn? :p

Litt morsomt at de tok seg tid til det da... :yes:

Lenke til kommentar

Alle sånne programmer er bare en pengemelkemaskin. Zombier sitter og sender inn, mens programlederne, som sikkert får provisjon, sitter og gnir seg i hendene og drøyer i timesvis. Om det blir en vinner eller ei er ikke godt å vite, men det er i så fall sjeldent. De deler ut t-skjorter og klistremerker. Men de store premiene har jeg aldri hørt om noen vinne.

Lenke til kommentar

Det mest tragiske har jo skjedd på Sonen. Jeg har vært i et spillmiljø før, og var ganske spillavhengig før. Jeg har dog kommet meg ut av det miljøet men jeg visste fortsatt at Xbox 360 skulle lanseres denne vinteren. Når det var tomt for Xbox 360 i hele Norge hadde de konkuranser stadig vekk hvor premien var en Xbox 360. Klart de kunne ha sikret seg 2-3 stykker, men når man begynner å snakke om 20-30 konkuranser har de tatt inn flere enn enkelte butikker har tilgang til. Og det var MINST 20 slike konkurranser.

Lenke til kommentar
Det mest tragiske har jo skjedd på Sonen. Jeg har vært i et spillmiljø før, og var ganske spillavhengig før. Jeg har dog kommet meg ut av det miljøet men jeg visste fortsatt at Xbox 360 skulle lanseres denne vinteren. Når det var tomt for Xbox 360 i hele Norge hadde de konkuranser stadig vekk hvor premien var en Xbox 360. Klart de kunne ha sikret seg 2-3 stykker, men når man begynner å snakke om 20-30 konkuranser har de tatt inn flere enn enkelte butikker har tilgang til. Og det var MINST 20 slike konkurranser.

6221895[/snapback]

Ja! Det la jeg merke til også! De "ga bort" 1 hver natt! Fordømte svindlere...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Aldri bruk MessTV. Vertene er sprengt og selve programmet er sprengt.

Satt med en kompis et par kvelder/morninger bare for og sjekke driten og vi tippa 3 dager på rad riktig ca 2 minutt etter dem starta jallet sitt men det kom aldri opp en av gangene, bare for og sjekke så prøvde vi og registrere nick også det hjalp utrolig lite.

Hva enn du gjør ALDRI bruk MessTV eller Sonen.. greit nok og se på det for underholdning men faen om du bruker ei krone på det pisset der erru sprengt.

Lenke til kommentar

Satt og så på mess for et år eller to sida på nattestid når det kom en konkuranse om å fortest sende inn hvilket etternavn som var norges 100'de mest brukte.

Tok meg 30sek på ssb.no og 30 til med mobilknoting før jeg fikk sendt det inn.

Først etter tre kvarter kom det meldinger med riktig svaralternativ opp på skjermen, og ja, anonym vant :p

Premien var riktignok bare 5gavekort á 100kr på McDonals og to basketballer, men hadde vært kult å vinne fordet.

Sleipe jævler..

:no:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Tenk hvor kult det hadde vært hvis absolutt INGEN i hele Norge hadde sendt inn en eneste melding dit. Og programlederne bare hadde driti seg ut der. Men det kommer vel aldri til å skje..

6575032[/snapback]

Har tenkt det samme selv. Synd det aldri vil bli mulig. Alle sånne programmer er bare tull og lureri. Satt og så litt på det en natt her i vår, og da var det sånn at den som sendte inn melding nr. 200 vant en haug med ditten og datten. Er jo klart at da er det jo ingen som vil sende inn melding med en gang, da den garantert ikke blir nr. 100. Og derfor går det noe treigt å få inn 200 meldinger, spesielt midt på natta. Men programlederne overdriver det så veldig. Så satt han der da, han ene fyren, og sa at "Nå er det like før vi får inn melding nr. 200, så kjapp deg nå og send inn en melding så kanskje blir nettopp du den heldige vinneren. Ikke mange meldingene igjen nå altså."

"jaja", tenkte jeg, og så for meg at han satt der med 195 meldinger eller noe sånt. Men så etter et kvarters tid så kan han fortelle at han nå har 97 meldinger. "bare 103 meldinger til nå så har vi en vinner. Nå må du kjappe deg så kanskje blir du den heldige vinneren som sender melding nr. 200".

Ærlig talt. Da måtte jeg bare le av hele opplegget. Makan til amatørgreier. :roll: Var nesten så jeg måtte finne noe hardt å slå i tv'en med.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
I samme øyeblikket startet en konkuranse og premier var er bærbar pc *sikle*. Oppgaven gikk ut på å sende siste melding før han "trykket på knappen". Jeg tenkte selvfølgelig at han kom til å drøye lenge for så å "kåre en vinner" da folk ikke gidder sende inn mer, og det er jo akkurat det som er poenge skjønte jeg til slutt!

6185508[/snapback]

Å herre jesus! Fatter ikke at det kan være lov å kjøre slike konkurranser!

"Kanskje jeg trykker nå"

"Kanskje jeg trykker nå"

"Kanskje jeg trykker nå"

"Kanskje jeg trykker nå"

"Kanskje jeg trykker nå"

"Kanskje jeg trykker nååå"

"Kanskje jeg trykker nååååå"

"Kanskje jeg trykker nååååååååå"

"Kanskje jeg trykker nååååååååååå"

Jeg er helt sikker på at han der feite, skalla idioten sa den setninga 500 ganger, uten å overdrive!! Å når man da ikke har kabel og Sonen er eneste program å se på etter kl. 24.00 blir man gal! :no: Ikke rart han får inn klagemeldiger som:

- "Jævla dildotryne"

- "Satans deodorantfitte"

- "Hvilken shampoo bruker du?"

Og hver bidige sending legger han ut disse meldingene og sier at seerne er dumme og barnslige som sier sånt. Ikke annet å vente med så klam nattunderholdning!

Endret av The_Prytzinator
Lenke til kommentar

Hmm, jævalig latterlige de programmene...

Husker vi satt på LAN også visste vi svaret og sendte inn en melding..

Vi sendte egentlig inn melding like mye fordi vi skulle lolle over hvor lang tid den brukte på å komme på skjermen, og se den på skjermen, ikke så mye fordi vi trodde vi skulle vinne...

MEN

Så kom riktig svar inn, da var det forresten 25 minutter siden jeg hadde sendt inn melding med riktig svar, og den var ikke kommet på skjermen enda, og da sa programlederen at de slettet resten av meldingene med riktig svar...

Jeg skjønner ikke at det kan være lovlig? Du betaler for en tjeneste, som i dette tilfellet er å få en melding vist på skjermen, men du får ikke tjenesten, da burde man ærlig talt få pengene tilbake... Skal ikke bety noe hva som står i meldingen, du betaler for en tjeneste og da bør man få denne tjenesten uansett om det står "Potet" eller "Jeg vil gjerne hilse til min kjære hund rudolf"

Endret av Joakim87
Lenke til kommentar

Så dum som jeg var, sendte jeg inn jeg og.. Var en sånn ordkonk, de mangla 1 bokstav i ordet, men ingen riktige svar kom opp på skjermen. Sendte inn en par ganger men ikke noe kom på skjermen.

Men om de sesurerer de riktige svarene, og aldri legger de frem.. Blir det egentlig no vinner. Eller gir de ikke ut premien alikevel.

(elns)

Lenke til kommentar
Folk sender jo inn. Deres problem det.

Har lagt merke til en ting på Sonen, nå i sommer bruker de nesten bare kodeord som koster 20,-. Sjelden de bruker vanlige "M" til 10,-. Folk er dumme som sender inn.

6578570[/snapback]

Verste av alt er at de ikke sier hvor mye det koster, 20kr er ganske dyrt for en ussel melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...