Gå til innhold

Synes dere om denne pcen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De bruker referanse design de aller fleste. Så om det klokker bra pleier rett og slett å avhenge av ditt eksemplar og ikke merke. Selvfølgelig spiller stabil PSU og temperatur inn også. Noen er heldige med klokking av feks Asus, mens noen er ikke. Xfx har et ferdigklokka kort men det koster gjerne litt mer, noe jeg selv ikke hardde betalt for. Gå for det billigste ;)

Lenke til kommentar

Prisguiden er ikke helt oppdatert på AM2 enda, og det bebreider jeg ikke Hardware for, for det er vanskelig å finne prisene på alle nettbutikkene som selger osv.

Dette hovedkortet fra ASUS er det beste man får per dags dato. Det bruker NVIDIA nForce 590 SLI-brikeksett og har derfor "ekte SLI" med to fulle x16 PCI porter.

Som du ser her er prisforskjellen på 2x4200+ og 2x4400+ nesten 1000kr, og det er vel kanskje litt mye for 2x1Mb L2 cache? Men fra 2x3800+ til 2x4000+ er det ingen tvil ;)

Personlig liker jeg best 2x1Mb L2, men i alle sammenhenger lønner det seg vel strengt tatt ikke. Ytelsesforskjellen er blitt diskutert, men jeg husker ikke hvordan det var.

Når det gjelder skjermkort, så tror jeg at Club3D ikke er helt perfekte til overklokking, mens ASUS, XFX, MSI, Point Of View og Aopen er merker som alle har klokkbare kort og kort som ikke klarer klokking i det hele tatt. Jeg tror det meste går på flaks akkurat der. Men kjøper du et kort som er litt overklokka fra før tror jeg du har et litt bedre kort i utgangspunktet og på den måten kommer litt lengre enn med et som er helt standard.

Det var en som nevnte Thermaltake Swing kabinettet, og jeg sier meg enig med han, det er et virkelig pent kabinett, og billig for den saks skyld. Og USB+Audio på toppen er ganske praktisk.

Kan prøve å sette opp et oppsett hos PSData til degm så kan du i det minste vurdere det:

TT Swing: 545

ASUS M2N32-SLI DX: 1576

AMD 2x4000+: 2720

ASUS EN7900GT TOP: 2714

Geil GX21GB5300SX: 1104

TOTALT: 8659,-

Ble bare 1GB RAM, menmen...

Men RAMen er satt til CL3, så det skal være en ganske klokkbar brikke, hvis du bare setter opp timingen litt.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...