Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Xp innstalasjon starter om igjen og om igjen

Anbefalte innlegg

Hei.

Skulle innstalere xp på pcn til en kompis.

Han har Gigabyt k8 triton hovedkort.

Når jeg innstalerer xp går alt bra helt fram til jeg får den meldinga om at pcn må restarte seg for å fortsette instalasjonen. Når pcn starter opp igjen så bare begynner den på nytt med instaleringa. Har prøvd ut de fleste variasjonen av boot priorities.

Noen som har noen forslag til bios endringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tipper du har en ikke lovlig versjon av xp, har vært borti det samme selv.

6184720[/snapback]

Tror ikke det skal være noe problem, har opplevd flere HK som ikke kommer med beskjed om å trykke knapp for å starte fra cd-rom, men booter fra den automatisk..

Lenke til kommentar
Trur du har rett nahojdat , for jeg innstalerte med samme cd på min egen pc 10 min før jeg begynte med denne. Noen som har dette hovedkortet og eventuelt har peiling på hva slags bios innstillinger jeg bør ha?

6184757[/snapback]

Trenger bare å ta ut disken når maskinen rebooter, du får beskjed om å sette inn igjen når installen fortsetter..

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som det fungerte.

Ingen som har hovedkortet og har noen tips?

Windows installer finner disken men den dukker ikke opp i bios, man trenger vel ikke s-ata drivere på et såpass nytt nForce 4 hovedkort?

BTW: Poster fra en kamerats bruker.

Endret av stigos3000
Lenke til kommentar
Vil det fungere å plugge disken i en anna pc, innstalere xp og så sette den i den opprinnelige pc'n igjen, boote og så innstalere drivere og stuff?

6185415[/snapback]

Dette er absolutt ikke anbefalt da drivere til mange komponenter blir lagt inn automatisk under installasjonen.

Om det er en nærmest identisk maskin så SKAL det kunne gå (samme chipset er minstekrav) men ville latt det være siste utvei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...