Gå til innhold

Ati og Nvida i samme maskin?

Anbefalte innlegg

Hei ..

Har sett meg nødt til å sette inn 2 skjermkort i maskina mi - 7800GS og et gammelt Ati 7000-pci. Får ikke farge ut på 7800 kortet og da er håpet at jeg kan bruke tv-utgangen på Ati kortet for å kjøre ut fargebilder på tv da.

Har ikke kjøpt ati-kortet enda - lurer rett og slett på om det går greitt eller om jeg kommer til å oppleve konflikter grunnet drivere??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke satset på det. Da ville jeg heller satset på ett billig nVidia kort, slik at du slipper eventuelle driverkonflikter.

Grunnen til at du svart hvitt på TV out har vel heller ikke så mye med kortet å gjøre, men heller TV/kabler?

Lenke til kommentar

Forutsatt at det ikke er noe feil på 7800-kortet, så tviler jeg sterkt på at det vil hjelpe det grann å benytte et annet kort til tv-ut for å få farger. Akkurat den delen er nok relativt standarisert, og beror nok på tilkoblingen.

På noen tv'er er det mulig å bytte mellom s-video og kompositt vha fjernkontrollen. I andre tilfeller kommer det vel ann på hvor du har koblet til; dvs om du har koblet til i en s-video-kontakt eller i en scart-kontakt via omformer eller en god gammel kompositt-tilkobling.

Lenke til kommentar

Du skal få farge om du bruker en kompositt kabel mellom skjermkortet og tv'n. Den sender "hele bilde" i samme signal, mens en svideo kabel sender sort/hvitt og farge for seg selv. Om du ikke har kompositt på skjermkortet skal det ha fulgt med en omformer.

Lenke til kommentar
Hei ..

Har sett meg nødt til å sette inn 2 skjermkort i maskina mi - 7800GS og et gammelt Ati 7000-pci. Får ikke farge ut på 7800 kortet og da er håpet at jeg kan bruke tv-utgangen på Ati kortet for å kjøre ut fargebilder på tv da.

Har ikke kjøpt ati-kortet enda - lurer rett og slett på om det går greitt eller om jeg kommer til å oppleve konflikter grunnet drivere??

6184388[/snapback]

Det er helt sikkert svideo utgangen på grafikkorte du bruker.

prøv heller den gule komposit uttgangen.

Eller du må endre i setupen til tv at den skal vise svideo på den porten som du bruker på tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...