Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ute etter et par gode 10"..

Anbefalte innlegg

heihå, driver og sikler litt på ny sub til bilen. har tittet på en DY9412 og det ser jo uhyre lovende ut. men trenger en passende kasse, så noen som har noen tips? vil ha ferdigbygd,gidder ikke bygge selv. og helst ikke over tusenlappen tenker jeg.

forresten, har fra før av en lukket liten kasse med to stk DY9210 i bilen nå, en DY9412 vil vel bli en merkbar oppgradering? eller er det annet og anbefale? forsterkeren er en dynaBel BF1702 - 2x170 watt.

takker for alle svar.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

glemte og si det, men ifølge dynaBel så anbefales 20 liter på en lukka kasse til DY9412.

når de oppgir sånne mål, da trenger man vel ikke ta hensyn på størrelsen til elementet? for den sluker jo endel liter i volum i seg selv..

Lenke til kommentar
Bor du i nærheten av tønsberg, så kan jeg "formsy" en kasse til deg, skal ikke koste så mye heller ;)

6185280[/snapback]

bor nok desverre i andre enden av landet, men takk for tilbudet! ;)

--

begynner stusse litt på dette elementet egentlig, ser noen sier at de er søppel, mens andre roser det opp i skyene.. blir jo litt i tvil.

noen erfaringer?

Lenke til kommentar

tror jeg dropper 9412'n, tror heller jeg satser på og finne to nye 10" som jeg forhåpentligvis kan bruke i samme kassa jeg har nå.

Noen som har noen anbefalinger på et par knallbra 10" elementer som trives i en liten lukka kasse?

tittet litt på Peerless XXLS269SWR til 1 675,- pr stk.

4ohms 10" subbass med ekstremt lang lineær slaglengde på 25mm. Støpt chassis og utlufting under spideren, passer i små trykkammer kasser både i bil og hjemme

pe8275.jpg

Edit: fiksa bare topic.. orker ikke lage ny tråd. :wee:

edit2: jaja, siden det var så voldsom respons her så bestillte jeg liksågreit, så får man bare se hvordan det hele låter. ;)

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...