muffe Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg har to problem: 1. Når jeg skal installere programmer får jeg ikke kjørt make kommandoen. Jeg er logget på som root. Jeg er ganske fersk i linux, men ikke ferskere enn at jeg har klart å sette opp en enkel FTP og SMB server i Red Hat 7.0. 1. Et annet problem er at jeg har to EISA (ISA?) nettverkskort i maskinen, og Red Hat oppdaget de ikke under installasjonen, og jeg trenger IRQ adresse og I/O adresse for å sette de opp. Drivere er ikke noe problem (må få til å kjøre make kommandoen først da...). Hvordan finner jeg IRG og I/O? Lenke til kommentar
SSM Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 'får ikke kjørt make kommandoen'? Det kan hende du har kjørt en "workstation" installasjon av redhat og dermed ikke fått med programvare som gcc, automake, gmake, binutils etc. For å sjekke dette kjør f.eks. 'which make' eller 'make --version'. samme gjelder for gcc. Og anng. det (E)ISA kortet - Er det pnp? og har du PNP støtte i bios? Hvis ja, skal du normalt sett slippe å manuelt sette opp IRQ,DMA og minneområdet. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 For å finne ut IRQ osv. på netverkskortene, så har noen produsenter egne "Tools"-disketter du kan boote med. F.eks. 3Com har dette. Hvis du ikke finner noe selv (prøv), så kan kanskje noen hjelpe deg hvis du oppgir merke og modell her. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Nettverkskortene er begge 3Com, ett Fast EtherLink EISA 10/100 Base-T (3c597-TX) og ett EtherLink III EISA. BIOS støtter ikke Plug & Play, og jeg må sette de opp manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå