Gå til innhold

surround i mediacenter 2005?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Windows MediaCenter 2005, og vil gjerne få surround sound på den. jeg har en dvd spiller som har innebygd decoder og 5 høytalere + sub. alt dette kom i en surround pakke.

men jeg vil ikke bruke dvd`en lenger når jeg har mediacenter rett ved siden av.

finnes det en mulighet til å gjøre min MCE til surround annlegg :hmm: ? et kort som har decoder og alt innebygd? eller er jeg nødt til å ha en reciever i tillegg til å kunne få ut lyden i dolby, dts etc. gjennom mine eksisterende høytalere? vil gjerne slippe dette :hrm: , så setter pris på om noen vet om et slik kort eller om det i det hele tatt er mulig å gjennomføre.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den har ikke digitalt inngang nei , og jeg vil ikke bruke den mer.. vil at mediacenter skal ta over "dvd-spiller" funksjonen og surround.. om det finnes noen lydkort som kan ta seg av lyd delen uten å måtte gå gjennom dvdspiller/reciever vet ikke jeg noe om..

Lenke til kommentar

Er det forsterker også i den spilleren du har nå, eller har du en separat?

Dersom den er separat kan du kjøre surround ut i fra MCE dersom du har et lydkort som støtter det, og kabler som passer i både pc'n og forsterkeren.

Dersom du ikke har forsterker utenom må du kjøpe deg en.

Lenke til kommentar

alt er nok innebygd fordi ut fra spilleren går det kabler rett ut til høytalere og sub. så alt må nok sitte i spilleren. trenger jeg forsterker selv om høytalere er små? ikke no stor anlegg det her..

bare helt bekjeden billig surround som gir bra lyd i en liten stue. vil bare ikke ha mange maskiner, og hvertfall ikke to som spiller dvd rett ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar

Du har et velfungerene surroundanlegg på din DVD-Spiller ja.

Men så lenge denne ikke har noen optiske eller analoge innganger så har du et totalt ubrukelig surroundanlegg til MCE.

Du må ha en forsterker for å drive høytalerne. Og så vidt meg bekjent så finnes det ikke noe lydkort til PC der du kan koble til HIFI høytalere direkte til.

Lenke til kommentar

enig med deg, men som jeg har sagt, selv om den hadde de riktige inngangene så er greia at jeg vil FJERNE dvdspilleren helt.. sånn at mediacenter pc`n kan ta over dens funksjoner.. alt sammen.. så ikke noe vits i å tenke på kobligene på spilleren egentlig

Lenke til kommentar
enig med deg, men som jeg har sagt, selv om den hadde de riktige inngangene så er greia at jeg vil FJERNE dvdspilleren helt.. sånn at mediacenter pc`n kan ta over dens funksjoner.. alt sammen.. så ikke noe vits i å tenke på kobligene på spilleren egentlig

6184631[/snapback]

Hvis du vil fjerne surround forsterkeren må du kjøpe deg en annen forsterker, hvilken prisklasse tenkte du på?

Noe slikt: http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=11183&cid=5540

Eller noe slikt http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,90,96&id=1139

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

forsterker/dvdspiller.. alt er i et å samme boks, HVIS det er en forsterker inn i dvdspilleren vel å merke.

Det eneste jeg vil vite er om det er mulig å gå direkte fra mediacenter til høytalere og sende ut lyden i surround.. vil ikke kjøpe et ekstra maskin og ikke vil jeg ha super dyr det beste lyd surround heller..

hvis jeg er nødt til å kjøpe forsterker da kan jeg likegodt beholde spilleren sånn som det er nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...