rønning Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei! Jeg holder for tiden på å jobbe med et ganske omfattende prosjekt. En bit av prosjektet er som vanlig at det skal legges ut nyheter, masse nyheter.. Og jeg lurte da på hvilken måte dette kan gjøres på enklest mulig måte.. Den første ideen var selvsagt å lage en form hvos man kan skrive inn tittel i en egen rute, brøtekst i egen rute osv... Men så begynte jeg å lure på om det går an å laste opp noe som er skrevet i word og få det inn på siden. Artiklene inneholder en god del bilder, så dette hadde vært det aller mest lettvinte, men er usikker på om det lar seg gjøre.. Noen som vet, eller har andre tips til hvordan det kan gjøres enklest mulig?? Takker for svar.. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 *bump* ingen som har noen ideer? Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Du ser etter et nyhetsscript eller CMS(content management system) Cutenews, wordpress, joomla, drupal...osv. Søk på en av de, så er du på vei. Du kan bruke editorer på flere av CMSene. Altså word-lignende editor. Flere som har spurt om dette nylig. Disse står på samme side som din post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=582327 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=581822 Lenke til kommentar
rønning Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Nei du misforstår litt...Har jobbet med PHP i mange år, så kodingen er ikke noe problem.. Jeg trenger bare tips til hvilken måte det er enklest å gjøre det på.. Men virket ikke som folk var så entusiastiske til dette, så blir vel vanlig FORM med input Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Greit, beklager misforståelsen. Det som er viktig å tenke på er å gjøre det så enkelt mulig for folk, og ikke dra de inn i store vanskelige systemer. Bruke noe de er vant til, og da er nok form med input brukbart Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Tror faktisk office2007 kommer til å ha funksjonalitet som gjør at du skal kunne publisere ifra word. Men dette blir jo som vanlig grisekode. Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Brodern har lasta ned beta versjonen av Office2007, så skal ta en titt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Med tanke på bileta du skal ha opp så må du jo nødvendigvis plassere dei i teksten ein plass, og bestemme sjølv om du vil ha dei til høgre/venstre. På grunn av slike ting så vil det nok vere lettast å skrive inn img-elementet manuellt i "brødtekstboksen". Eventuellt kan du jo plassere bileta i bunnen av artikkelen automatisk, då vil du jo kunne gjere det heile på fleire måtar. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 takker for svar, ble ikke så mye klokere, men dere tenker slik jeg har gjort fra begynnelsen, å blir nok noe i den duren.. Takk for alle svar Lenke til kommentar
meron Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Du kan se på fckEditor, tinyMCE ... Kanskje? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 TinyMCE ville jeg helt klart sett på hvis du vil kjøre et vanlig form-element. TinyMCE er en "plugin" i JavaScript som tillater bruker å legge inn bilder, fet skrift etc. Eksempel Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 TinyMCE ville jeg helt klart sett på hvis du vil kjøre et vanlig form-element. TinyMCE er en "plugin" i JavaScript som tillater bruker å legge inn bilder, fet skrift etc. Eksempel 6202706[/snapback] Ja, TinyMCE eller noe i den duren er nok det enkleste. Men jeg tror det blir vanskelig, om ikke umulig å finne noe som kan ta i mot bilder fra utklippstavlen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå