Gå til innhold

Sniktitt på Office 2007

Anbefalte innlegg

Huff, så nå må jeg gå lange omveier for å få tak i noen av de mest brukte knappene hos meg, hevet og senket tekst? (For å skrive X^2 og H2O på en rask måte.)

Den er lett å finne i 2007. Trengte ikke lete lenge for å finne den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes dette virker veldig bra, spesielt for slike som meg som bruker office daglig, men ikke har tid til å sette meg skikkeliginn i alle detaljer. Er lettere nå å gjøre avanserte oppgaver uten å måtte leite å teste i det uendelige. Brukervennlighet kan de.

MEN: Installerte også OneNote, og de synes det var en god ide å opplyse om at hvis jeg ville får all funksjonalitet og integrasjon mot andre programmer måtte jeg

installere MS Desktopsearch... det vil jeg jo ikke Google desktop er bedre. Synes de kunne droppa den utpressingen der gett :)

O.O. kan glemme å konkurrere på brukervennlighet på en stund, kan ikke sammenliknes. Og i organisasjonen jeg jobber kommer vi nok til å kjøpe noen tusen lisenser av denne perlen når koden er fiksa opp...

Lenke til kommentar

Vel og bra med skjermvennlig skrifttype. Men for meg som skriver mange formelle brev (som skrives ut), hvordan ser disse ut på papiert? Blir det litt for "comic sans" aktig, eller er det brukbart?

Jeg gleder meg som en hund til å teste denne, men gidder ikke å installere en officeversjon som kommer til å være ikke-fungerende ved lanseringsdato, selv om jeg har volumlisenskontrakt som dekker alle framtidige versjoner av office og OS.

En annen ting jeg er litt spent på:

Hva med dem som har laget avanserte flettedokumenter i office 2000/XP? Overgangen fra disse til 2003 når det gjelder fletting er IKKE 100% (spes når det gjelder etiketter). Noen som kan teste dette?

Lenke til kommentar
Huff, så nå må jeg gå lange omveier for å få tak i noen av de mest brukte knappene hos meg, hevet og senket tekst? (For å skrive X^2 og H2O på en rask måte.)

Ok, Tips : Ctrl + shift + + for å få oppe, crtl + + for å få nede og en gang til for å få vanlig....

ellers pent, openoffice er mer min stil.. :)

Lenke til kommentar

Ser da greit nok ut, bare en ting som mangler.

--Mulighet for å velge klassisk visning, vil ikke koste ms noe serlig å gi folk muligheten til å beholde den gamle standarden med menylinjer osv, ved å bare ha dette som et valg.

Ellers vil jeg nok holde meg til 2000 enda, vil gjerne har flere funksjoner i office men jeg ser ikke helt vitsen med å gjøre alt så fancy og automatisert som mulig for å spise opp alt pc-en har av minne. Samtidig har alle disse fancy automatiseringsgreien en lei tendens til å messe opp alt mulig.

Lenke til kommentar

er det noen som vet hvordan man får fjernet office 2007 etter å ha oppgradert 2003 versjonen.Får den vekk under "Fjern programmer". men 2003 virker ikke.Får beskjed om at "jeg ikke oppdatere"når jeg prøver å legge inn office 2003 på nytt.Noen som vet?

Lenke til kommentar
--Mulighet for å velge klassisk visning, vil ikke koste ms noe serlig å gi folk muligheten til å beholde den gamle standarden med menylinjer osv, ved å bare ha dette som et valg.

:roll: Jeg kan love deg at det gir mye ekstraarbeid å gå tilbake på brukervennlighet og design.

Lenke til kommentar

Synes OO er bedre.

Det ser bedre ut. (MS Office minner meg om fjortis MSN).

Det har et kult modul system.

Formel systemet er 1000X bedre.

Støtte for iso standard dokument typen .odt. (Sender det formatet i mail til alle. De har ikke noe å klage over. Legger bare til "Hvis dukumentet ikke vil åpnes i MS Office prøv openoffice.org")

Tar mindre plass en MS office.

Lenke til kommentar
Synes OO er bedre.

6192270[/snapback]

Til ditt bruk, ja. Kanskje.

Det ser bedre ut. (MS Office minner meg om fjortis MSN).

6192270[/snapback]

MS Office ser ikke "fjortiss" ut. Prøv ordet lettvint og smatt på det. Noe som du ikke får i OO. :roll:

Det har et kult modul system.

Formel systemet er 1000X bedre.

6192270[/snapback]

Hva mener du med modulsystem? OI! Er formelsystemet TUSEN GANGER bedre? På hvilken måte?`Tror det er lurt at du begrunner utsagnene dine slik at du ikke blir det du frykter mest for.

Tar mindre plass en MS office.

6192270[/snapback]

Vel, programmet er mindre fordi det har mindre funksjonalitet og dårligere design og brukervennlighet.

Lenke til kommentar
Faktisk hadde jeg lite negativt å si før jeg sjekka minne og cpu forbruken....den er horribel! Office 2007 parret med vista kommer til å bli sirrup (skjønner ikke hvorfor et enkelt skriverpogram skulle få selv en moderne maskin i kne... det er jo tross alt ikke så harde oppgaver den gjør).  Får håpe de fikser dette før lansering!

6184743[/snapback]

Eg trur dette er ein såkalt debug-build, som gjer at den bruker ein del meir minne enn den vil gjere når dei kompilerer den i release-modus. Eg reagerte på det sjølv då eg brukte den. Spesielt bruker MSN Desktop Search-plugin-tingen til Outlook mykje minne.

6184857[/snapback]

I tillegg ser det ut til at Excel får helt fnatt hvis en åpner gamle dokumenter. Da går CPU-bruken rett til 100 prosent og hvis en forsøker å flytte på grafer hakker og humper det noe helt jævelig.

Kopierer en all info over i et nytt dokument og lagrer i 2007-formatet går alt glatt.

Det er nok litt debug-kode som skaper problemer, men det gjenstår nok mye optimalisering.

6185859[/snapback]

Ganske sikkert! Etter en times tid med testing av funksjonene og diverse tortur, for eksempel innliming av nettavissider i Word, sendte den avgårde 7 separate crash-rapporter da jeg skulle starte neste session. Selvfølgelig spurte den høflig om lov først. Betaversjonen av Office 2007 inneholder debug- og rapporteringsverktøy så det holder tror jeg, naturlig nok. Det er jo tross alt en beta. Det ser meget bra ut.

:!:

Lenke til kommentar

OO -har- flere fordeler, men Office har også sine fordeler. Det jeg har mest problem med i Office er at systemet for å nummerere sider er håpløst, om man har nitidige krav tredd over hodet fra oven. F.eks. skal alle rapporter jeg skriver følge en standard noenlunde som følger:

* Forside skal ikke være nummerert og heller ikke regnes som en side

* Abstract skal regnes med men ikke vise sidenummer

* TOC skal ikke vise side nummer og ikke regnes med

* Introduction skal vise side nummer og regnes med, resten av dokumentet er rett fram.

Har ennå tilgode å få til dette i Office..

Videre har jeg problem med office når det gjelder tags, f.eks. til figurer og diagram, særlig om jeg også bruker cross-reference. Ikke rent skjeldent at den bugger ut og gjør merkelige saker i større dokument.

På en annen side så liker jeg "tegne-ruta" i office mye bedre enn i OO.

Ang. Brukervennlighet, så syntes jeg at OO var litt uvant, men er man flittig bruker av data og office, så er det ikke verre enn at man klarer å sette seg inn i til dels avanserte funksjoner i løpet av noen dager... og jeg vil gjerne møte den personen som mener at de var proffe i Office etter kort tid... mye av tankegangen er den samme i Office og OO slik at man vet hvor man skal lete etter funksjoner.

En ting som virkelig lyser i OO er at man har direkte støtte for å opprette en "database" over kilder man bruker, slik at man automatisk kan sette inn kilde-henvisninger og generere "sitat-kilde" avsnittet på slutten av dokumentet.

"Styles" er også bedre og med flere funksjoner i OO kontra Office...

Dette til tross, så bruker jeg mest Office, da OO har en del merkelige bugs den også... skulle ønske jeg kunne kaste Office på dynga og bare kjøre OO men jeg har ikke klart det ennda... kanskje de har fixa bugs som jeg hadde problem med nå? hummm...

Lenke til kommentar
Du kan skifte utseende på alle Office-programmene. Valgene er Windows XP (blått) og Windows Vista (svart). Kjekt for dem som ikke er glad i blått.

Hurra for det! (Selv om jeg fortsatt synes det ser mindre pent ut :p)

Blir jo helt sjøsyk av alt det blå der.

Lenke til kommentar

Syns nye Office er en god utvikling fra 2003 versonen.

Access har blitt veldig mye bedre. Blir veldig kjederlig å måtte bruke 2003 versonen på skolen etter jeg har sett hvor enkelt det kan sees ut, og gjøres i 2007.

Lenke til kommentar
OO -har- flere fordeler, men Office har også sine fordeler. Det jeg har mest problem med i Office er at systemet for å nummerere sider er håpløst, om man har nitidige krav tredd over hodet fra oven. F.eks. skal alle rapporter jeg skriver følge en standard noenlunde som følger:

* Forside skal ikke være nummerert og heller ikke regnes som en side

* Abstract skal regnes med men ikke vise sidenummer

* TOC skal ikke vise side nummer og ikke regnes med

* Introduction skal vise side nummer og regnes med, resten av dokumentet er rett fram.

Har ennå tilgode å få til dette i Office..

Dette er ingen kunst. Det er bare å bruke inndelinger for de ulike elementen og lage en mal som inneholder de nødvendige inndelinger.

"Styles" er også bedre og med flere funksjoner i OO kontra Office...

6195557[/snapback]

Dette får jeg ikke til å stemme i det hele tatt. Stilfunksjonen i OO er håpløst ubrukelig, i MS Word er det det beste og kraftigste verktøyet i hele programmet.

Lenke til kommentar
Dette får jeg ikke til å stemme i det hele tatt. Stilfunksjonen i OO er håpløst ubrukelig, i MS Word er det det beste og kraftigste verktøyet i hele programmet.

6198250[/snapback]

QFT. Veldig lett og raskt å lage sine egne oppsett. :thumbup: I tillegg gjøres det "Live" slik at man kan se hvordan det blir før man trykker på knappen.

Lenke til kommentar

6198250[/snapback]

QFT. Veldig lett og raskt å lage sine egne oppsett. :thumbup: I tillegg gjøres det "Live" slik at man kan se hvordan det blir før man trykker på knappen.

6198321[/snapback]

Joda, problemet er ikke å lage dem, problemet er mulighetene som ligger i stilene. Der er det en del begrensninger i forhold til i MS Word.

Lenke til kommentar
Noen som vet om Office 2007 får støtte for .odt ?

Håper de legger til mulighet for å lage pdf filer direkte som i openoffice, uten å måtte innstallere egene programer for dette.

6198590[/snapback]

ODT kommer det ikkje støtte for heilt utan vidare, men eg reknar med at nokon kjem til å lage tilleggsprogrammer for å støtte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...