willmac Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei, har jobba i ett bilpleie firma i 4 md'r nå som består av en sjef som tar seg av betalinger og avtaler, og en bilklargjører, samt meg som bilklargjører nr2. Har i alle disse md'ene fått lønnen 1-2 uker for sent og den siste lønningen min nå er nå snart 2 uker for sen, så jeg valgte og slutte og skrive en oppsigelses lapp som både meg og sjefen skrev under på, og oppsigelses tiden varer i 1md. 1 uke etter jeg skrev oppsigelsen så spurte jeg hvor det hadde blitt av lønnen min, da sa sjefen att banken hadde streiket, og dagen etter på så var vist lønnen min komt på feil konto, og dagen etterpå skulle vist alt være i orden, men det var det ikke, så jeg sa att nå går jeg på dagen om ikke lønnen var komt inn på konto siden dette fungerte rett og slett ikke. Så ingen lønn kom og jeg sluttet på dagen. Så nå sitter jeg hjemme og venter på lønn som skulle vært på konto for 12 dager siden. Har heller ikke fått lønns-slipper fra disse md'ene, men har en kopi av arbeidskontrakten og oppsigelses lappen.. Lurte da på hvilken vei jeg kan gå for og kreve lønnen min. Mvh en fortvilet kar... Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Dette er en av mange gruner til at du bør være organisert i en fagforening. Etterpåklokskap hjelper dessverre ikke så mye i sånne saker. Hør på arbeidsplassen om de ikke har en tillitsvalgt eller noe slikt som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 hvist du er ung (under 20) så kan du prøve og få hjelp av di som arrangere den sommerparulje tingen , eller så kan det være at arbeidsmiljøtilsynet kan hjelp deg ( når jeg tenker meg om så er det samme plassen ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå