Gå til innhold

C: Fylles opp automatisk!

Anbefalte innlegg

Hey!

Får støtt og stadig beskjed om at C: er full, selv om jeg ikke laster ned eller legger inn eller fyller på C:!! Hva kan være galt? Har søkt etter virus o.l. men finner ingenting. C: er på 10 gb.

Det er mappen Documents and Settings som tar stor plass, den er på 4 gb nesten, men når jeg skal inn i mappen finner jeg ikke mer en ca 100 mb.. Er sikkert noe skjult. Men kan jeg slette noe?!?!

HVordan kan jeg løse dette?? Tips og tricks?

MVH Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens at profilen, som tilhører den brukeren du har, har vokst seg stor og feit med masse tmpfiler osv..

Dette kan veldig fort skje hvis du f.eks har brent en god del cder/dvder med f.eks Nero og ikke har spesifisert noe annnet midlertidig lagringssted for tmpfiler osv..

Du har vel skrudd på slik at du ser skjulte filer/systemfiler for den mappen eller hva...

Har du prøvd diskopprydding eller defragmentering da...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Ofte lagres spill i documents and settings-katalogen. spiller du spill som fm og cm kan et lagret spill ta opptil 200mb..

Du kan eventuelt høyreklikke på mappa fjerne attributen som sier skjult.. hvis den ikke viser skjult.. merk av skjult og klikk bruk. da skjuler du filene. etterpå setter du den tilbake sånn den var.. da vil den fjerne skult attributen. og du vil se lokale instillinger-mappa som antakeligvis er synderen..

du kan også slette midlertidige internettfiler fra nettleseren i options eller egenskaper

Nå vet ikke jeg hva du bruker pc'n din til, men jeg vil nok si at 10gb kan være i minste laget for en windowsdisk

Lenke til kommentar

kjører crap cleaner ja.

Har prøvd å diskoprydde og frgmatere men har for liten ledig plass på HD.

Vet 10 gb er i minste laget, men pcen var sånn da jeg fikk den.

Skal prøve å få bort skjulinga og se hva slags filer som er der.

thnx for now!

Lenke til kommentar
fant ut av hvordan man viste mappen igjen da :)

Den mappen som vokste seg stor var en mappe med bilder i! Kan det være backupp`? Kan jeg slette de? Eller vil de orginale også bli slettet?

Peace

6185425[/snapback]

hva heter katalogen som de filene er i?

Lenke til kommentar

Her er directoryen for plassbruken:

C:\Documents and Settings\Eier\Lokale innstillinger\Programdata\HP\Digital Imaging\Vault

Skjønner ikke hva alle mine bilder gjør i den mappen også, er det trykt å slette de? Det vil ikke på virke bildene i Mine Dokumenter??

Peace

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...