bOFFE Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hei. Jeg har nevnte hovedkort(A7V8X),AMD XP1600+, GlacialTech Iglo CPU vifte samt Apacher PC2700DDR ram. Hvor høyt kan jeg ta sjansen på å tyne denne prossessoren?? Jeg har den oppe på ca 1550GHz nå.Har kun endret FSB.Temp.er ca. 51-52 grader. Når jeg endrer FSB over 150 får jeg opp en advarsel ang. minnefrekvens. Vet noen om hva dette er og kan jeg evt. ta sjansen på å gå over 150?? Multiplier står på 10.5. I Bios har jeg muligheten til å endre denne. Betyr dette at CPU'en er "unlocked"?? Hvis noen har erfaring med OC på dette hovedkortet og evt. med en 1600+ så tar jeg gjerne imot erfaringer og tips!! Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Har selv dette hk. kjører med en xp 2200+ har ingen problemer med fsb på 166mhz. minne kjører da på orginal hastighet, og agp/pci buss på standard. hk har ikke agp/pci lås men den kommer på orginal hastig het ved 166mhz fsb igjen. sett fsb på 166 mhz og juster multiplier fritt. alt etter temp og dristighet Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Hva er standard hastighet på 1600+? Ser du har PC2700 Ram, disse skal klare 166 FSB, men jeg vil råde deg til å ikke stille for mye på FSB da kortet ikke har PCI/AGP lås har ingen problemer med fsb på 166mhz. minne kjører da på orginal hastighet, og agp/pci buss på standard. hk har ikke agp/pci lås men den kommer på orginal hastig het ved 166mhz fsb igjen. På en 1600+ så vil PCI/AGP bussene være langt over normal i og med at denne har 133 FSB som standard! Endret 25. april 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå