Fresh-T Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Har fått problemer med å accessere delte dokumenter på mitt nettverk (workgroup). dette fungerer: \\192.168.1.3\delt\ men ikke dette: \\datamaskinnavn\delt\ Det fungerte før.. Hva kan være problemet? Har hatt samme problem før, og det har endt men reinstallasjon. EDIT: Har også problemer med å melde denne maskinen inn i mitt domene, og jeg tipper det er en sammenheng med det og accessering på nettverket. Kjører WinXP pro. Endret 26. mai 2006 av Fresh-T Lenke til kommentar
Fresh-T Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Sjekk at "Automatisk søk etter nettverksmapper og -skrivere" er kryssa av. Du finner den øverst under Verktøy->Mappealternativer->Vis i utforsker. Alle maskinene bør være i samme arbeidsgruppe. Sjekk at NetBios over tcp/ip er aktivert. Om INGENTING fungerer, så kan du jukse litt ved å føre opp maskina med navn og ip i hosts fila. Den ligger under windows/system32/drivers/etc. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) skru av windows firewallen. da skal du se det funker. på alle maskiner Endret 27. mai 2006 av Breiker Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg også opplevd at windows brannmuren har blokkert navninfo. Å skru den av kan hjelpe til å lokalisere problemet, men er ingen løsning på selve problemet. Man må heller finne ut hva man må åpne i brannmuren for at det skal fungere. Ellers må jeg si at jeg får opp de andre pc'ene i mitt nettverk selv om alle kjører windowsbrannmur. Lenke til kommentar
Fresh-T Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Brannmur er av. Takk BlackH, skal teste på mandag når jeg igjen har tilgang til mitt system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå