bearnar Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei! Har nylig investert i en ny multifunksjonsskriver, Canon MP500. Siden det er endel pc'r i huset, har jeg gjort det slik at jeg har koblet den opp og installert den på serveren i huset (win2k3), siden den står på og durer hele tiden, og man slipper å skru på en evt. annen pc for å få skrevet ut fra en annen en igjen. Dere skjønner . Skriveren blir delt på nettverket, og utskrift av tekst og bilde fungerer utmerket. Det samme gjør kopieringen. Men, så skal jeg prøve meg på scanning. Dette ser ut til å by på endel større problemer. Jeg får ikke kontakt med skriveren under "import" på div. bildebehandlingsprogram, og jeg har et lite nyss om at skriveren kun scanner inn direkte til den pcn den er tilkoblet.. ? Dette er veldig dumt for min del.. noen som vet om man kan endre på dette, eller om jeg har missforstått og bare ikke har gjort alt helt korrekt? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Kanskje http://www.remote-scan.com/ kan hjelpe? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hmm, jeg har en Pixma MP750 og den støtter ikke nettverk i det hele tatt sier canon :s får til det du sier med deling av skriver over LAN, men den vil ikke funke med printserver. Ja også ved vanlig LAN, som nevt tidligere, så funker ikek scanning. Dette står vel strengt tatt i manualen til printeren, at ved nettverk støtter den bare printing :s Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Ja også ved vanlig LAN, som nevt tidligere, så funker ikek scanning.Dette står vel strengt tatt i manualen til printeren, at ved nettverk støtter den bare printing :s 6191891[/snapback] Sånt er kjekt å sjekke før man handler.. Min HP ettellerannet støtter både printing og scanning over nettverket, noe jeg undersøkte på forhånd. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 ja det er pappa sin printer, ikke min og vi ble garantert at denne skulle støtte alt. men men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå