jealei Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei! Jeg kunne trengt litt hjelp til et nytt 5.1 annlegg, jeg har 650,-kr til rådighet. det som er viktig med anlegget er: Bra bass Egen bass kontroll Vet ikke om det finnes med det hadde vært fint og det bare 1x3,5 plug jeg måtte plugge inn i pcen Mulighet til og koble til dvd spiller/xbox Vet ikke om det finnes noen høytalere med alt dette til den prisen, men ihverfall noe i nærheten Jeg har sett på Logitech x-530 og Trust sp-6700t Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Vanskelig å få til 5.1 med bare én 3,5-jack. Siden den pluggen somregel bare inneholder to kanaler. To kanaler = Stereo. Må nok ha 3x3,5-jack ja. Logitech X-530 er et bra kjøp Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Sitter med et logitech X-530 anlegg! NYDELIG! Men for å få 5.1 må du bruke 3 plugger. Skjekk hovedkort/lydkort. Uansett ANBEFALES! Lenke til kommentar
jealei Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 jeg har tenk mest på logitech ja, men det blir vel ikke samme effekten hvis jeg bare bruker forgreinere eller hva? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hvis du ikke har 5.1-lydkort, så er det heller ingen grunn til å kjøpe seg 5.1-høyttalere. Ikke noen vits i bil, hvis den ikke har motor Lenke til kommentar
jealei Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) skal bruke sette på dvd spilleren og xboxen også da, også har jeg tenk til og invistere i et lydkort, kan du finne noe billig til meg? Endret 26. mai 2006 av jealei Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hvis DVD-spilleren og xboxen din har 6 separate lydkanaler, så får du til dette. Hvis ikke blir det vanskelig. Da må du koble via pcen, og det blir generelt vanskelig å få til bra lyd. Skal du ha ekte surroundlyd fra både pc, xbox og dvdspiller så anbefaler jeg deg å bruke et par tusenlapper til, for å kjøpe deg et ordentlig anlegg. Man kan ikke få i pose og sekk når det er snakk om vanlig pc anlegg til under tusenlappen. (Trykk her) Dette kortet skal vel være helt greit. Dette har både optiske inn/ut kanaler og 3xLinje-ut. Burde holde i massevis. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) På esken stod det at det skulle følge med en adapter for og bruke sette på dvd og xbox osv, Også glemte jeg og si at det må være et usb lydkort siden jeg skal bruke dette på en bærbar pc (det stasjonære suger så hardt) Endret 27. mai 2006 av jealei Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Dette da Undersøk litt nærmere hvor det adapteret skal monteres. For jeg har fremdeles vanskelig for å tro at adapteret klarer å dra seks kanaler ut fra to. (Hvis ikke adapteret konverterer digitale signaler over til analoge så, men det er lite trolig) Lenke til kommentar
jealei Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg har bestilt det fra mpx, det kommer vel i dag, men på expert hadde de det samme settet og på den esken stod det at det følgte med en adapter for og bruke på xbox ps dvd osv, for se når jeg for settet Lenke til kommentar
jealei Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Fant foressten ut at det er 6 lyd innganger (utganger? har ikke peilig) på dvd spillerern Endret 27. mai 2006 av jealei Lenke til kommentar
jealei Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) "bumb" 14 tegn Endret 29. mai 2006 av jealei Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jada.. du må finne den riktige utgangen (rcaa) for det er et rcaa til 3 minijack adapter! slik at du kan bruke lydanlegget på dvd filmer! funker fett lykke til med alt Lenke til kommentar
jealei Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Hei, takk for det, vet du prisen på det?? det er vel tre stykker jeg trenger eller hva trenger er for og bruke spillkonsoll adapteren som følgte med annlegget? rca kabler med hannkjønn på begge sidene? i så fall i hvilken plugg i dvd spilleren må jeg plugge de i? (altså front right/left, rear right/left, center subwoofer) Endret 30. mai 2006 av jealei Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) En plugg = Den delen du putter inn i noe. (Penis) En kontakt = Den delen som får en plugg inn i seg. (Vagina) Inngang = En kontakt som mottar signaler, typisk på TVer Utgang = En kontakt som sender signaler, typisk på stereoanlegg (der du plugger i høyttalerne) Håper du forstår litt mer Nå er jeg for trøtt til å svare på de andre spørsmålene dine, men skal se om jeg får til å svare i morgen. Du vil ha tre stykk sånn. Endret 30. mai 2006 av BeFs Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 nei! Du får med ett adapter fra rcaa til 3 sånne mini jacker! Det er null stress, du må ha en "hann til hann" kabel fra dvd-spiller! Lenke til kommentar
jealei Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Jeg har skjønt det, men på dvd spilleren er det 6 innganger de er: front right, front left, rear right, rear left, center, sunbwoofer, Hvilke 2 innganger skal jeg putte de to han til han rccaene? og blir det ordebtlig surround da eller hva blir det? Endret 31. mai 2006 av jealei Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 tror det er 2 som skal hete "surround" som bare er en rød og en hvit. men da vet jeg ikke, hvis det bare er de 6. da vet jeg ikke hvor de skal puttes, hvilken dvd spiller har du? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Er jo bare å prøve seg frem det da .. Prøv en og en høyttaler til du finner den riktige som skal på riktig plass. Er det så vanskelig? Lenke til kommentar
jealei Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Hjelp, når jeg putter de 2 pluggene inn i surround så forsvinner lyden, med det funker hvis jeg putter de i front right,left, jeg har en elta 8845 mpeg4/divx/xvid/dvd spiller, hva er galt?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå