ATWindsor Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 .........bør bare openoffice sjerpe seg.. hehe dessuten starter 2007 betydelig raskere en openoffice selv på trege pcer.. .......... 6182801[/snapback] Det er vel fordi MS Office lastes inn i minnet når du starter maskinen. Det gjør ikke openoffice.org 6183232[/snapback] Javel? Og dette kan man ikek slå av? AtW Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 .........bør bare openoffice sjerpe seg.. hehe dessuten starter 2007 betydelig raskere en openoffice selv på trege pcer.. .......... 6182801[/snapback] Det er vel fordi MS Office lastes inn i minnet når du starter maskinen. Det gjør ikke openoffice.org 6183232[/snapback] Javel? Og dette kan man ikek slå av? AtW 6183377[/snapback] Monterte en PC for min bror her hin dagen, nyformatert disk. Etter første boot var det kun WinXPSP2 inne. Booten tar då, tja, 3-5 sekunder eller noe. Installerte antivirus og lastet ned oppdateringene. Ny reboot, fortsatt like kjapt, 5 sek eller noe med windows-loadinglogo. Så installerterer jeg MS Office 2k3. Reboot. Da er vi godt over 10 sek...Sier litt om hva office gjør med det stakkars registeret Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 .........bør bare openoffice sjerpe seg.. hehe dessuten starter 2007 betydelig raskere en openoffice selv på trege pcer.. .......... 6182801[/snapback] Det er vel fordi MS Office lastes inn i minnet når du starter maskinen. Det gjør ikke openoffice.org 6183232[/snapback] poenget var ? Det spiller da vel fint liten rolle hvorfor det går kjappere..poenget var at det gikk mye kjappere..og det var forsåvidt herlig btw. brsseb: jeg har ikke merket noe som helst tregere oppstart. Sikker på du ikke har installert noe drivere og sånnt i tillegg da..går som oftest litt tregere av sånnt og Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 .........bør bare openoffice sjerpe seg.. hehe dessuten starter 2007 betydelig raskere en openoffice selv på trege pcer.. .......... 6182801[/snapback] Det er vel fordi MS Office lastes inn i minnet når du starter maskinen. Det gjør ikke openoffice.org 6183232[/snapback] poenget var ? Det spiller da vel fint liten rolle hvorfor det går kjappere..poenget var at det gikk mye kjappere..og det var forsåvidt herlig btw. brsseb: jeg har ikke merket noe som helst tregere oppstart. Sikker på du ikke har installert noe drivere og sånnt i tillegg da..går som oftest litt tregere av sånnt og 6185695[/snapback] Klart det spiller en rolle, om man laster hele programmet inn i ram ved oppstart, så er jo det en vesentlig ulempe. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 .........bør bare openoffice sjerpe seg.. hehe dessuten starter 2007 betydelig raskere en openoffice selv på trege pcer.. .......... 6182801[/snapback] Det er vel fordi MS Office lastes inn i minnet når du starter maskinen. Det gjør ikke openoffice.org 6183232[/snapback] poenget var ? Det spiller da vel fint liten rolle hvorfor det går kjappere..poenget var at det gikk mye kjappere..og det var forsåvidt herlig btw. brsseb: jeg har ikke merket noe som helst tregere oppstart. Sikker på du ikke har installert noe drivere og sånnt i tillegg da..går som oftest litt tregere av sånnt og 6185695[/snapback] Klart det spiller en rolle, om man laster hele programmet inn i ram ved oppstart, så er jo det en vesentlig ulempe. AtW 6185707[/snapback] tja..det kommer kanskje litt ann på hvordan man ser det. Jeg for min del har ingenting imot dette hvis det gjør opplevelsen bedre. Men klart hvis man ikke har lyst å "sløse" minne på slikt så kan det være en ulempe ja.. Mens vi er inne på akkurat det, finnes det noen programmer for å laste inn ting i minnet ved oppstart ? jeg har en del programmer jeg bruker regelmessig som jeg kunne ønsket hadde startet mye kjappere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå