Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Thomson Speedtouch 546i PPTP og ipv6

Anbefalte innlegg

Jeg har jo som mange andre fått denne routeren fra ngt. De fleste problemene løses jo rimelig greit vha ngtforum.net. Men dessverre sitter jeg igjen med noen problemer som jeg gjerne vil ha en løsning på.

Problemet jeg slitter med akkurat nå er å få routet protkoll 41 og protkoll 47(GRE). Protokoll 41 brukes til ipv6, mens protokoll 47 brukes til vpn.

Det jeg foreløpig har gjort, telnet inn til router, lagt inn NAT oppslag som i teorien skal route protokoll 41/47 til en ip på det lokale nettverket. Port 1723 er åpnet inn mot maskinen det er snakk om. Selve autentisering sekvensen blir initiert, men vpn klienten klarer ikke å etablere kontakt med serveren. Det det virker som om for meg, er at den ikke klarer å koble opp gjennom protokoll 47, og at den derfor dropper tilkoblingen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Sjekk hvilken firmware dere har.  Det er vel en Thomson boks det er snakk om?  5.3.x.x har en bug som stopper pptp/gre.  Skaff en 6.1 release.

6911681[/snapback]

Hehe, ligger foran deg, har firmware 5.4.4.1. Men har uansett tenkt å oppgradere til firmware 6.1 har lasta den ned, har bare ikke kommt så langt at jeg har lagt den inn enda.

Lenke til kommentar

Er det kun en firmware oppgradering som skal til ?

Eller må man fortsatt knote i telnet ?

Kan jeg få en link til firmware som funker, er jo så mange å velge i.

Mulig at et 6.1 release er enkel å finne, men føler meg litt usikker :ermm:

Hva sier NGT når du skal ha support og har byttet firmware selv ?

Mange spørsmål da men men.......

Lenke til kommentar
Er det kun en firmware oppgradering som skal til ?

Eller må man fortsatt knote i telnet ?

Kan jeg få en link til firmware som funker, er jo så mange å velge i.

Mulig at et 6.1 release er enkel å finne, men føler meg litt usikker  :ermm:

Hva sier NGT når du skal ha support og har byttet firmware selv ?

Mange spørsmål da men men.......

6923626[/snapback]

Det er kun en firmware oppgradering som skal til. Jeg ville forespurt supporten til det selskapet du har kjøpt den via for firmware. Det er ofte en del spesialtilpassninger for de dslam'ene som din leverandør bruker. Kan ende med at du muligens får noe dåligere hastighet dersom du får en firmware som ikke er tilpasset. Hva NGT support sier aner jeg ikke... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...