Gå til innhold

Drømmekonsollen du vil ha

Anbefalte innlegg

La oss si Bill Gates ringte deg og sier du kan lage din egen konsoll.

Hvordan ville den ha vært?

Her er min:

Prosessor og grafikkkort skulle vært det beste du får til dagens dato

Ram: 2GB. Nok til at du kan spille uten å nedskalere på textures og annet

300GB hard disk som standard. Mulighet til oppgradering. Nok til multimedia og mulighet til å laste ned spill direkte til konsollen ved kjøp over internett som Steam.

DVD/HD-DVD spiller

Standard HDMI/VGA utgang

Trådløst

Digital utgang

USB utganger for digitalkamera og andre enheter

Spillene til konsollen og PC skulle vært laget på samme spillekode.

Da slipper vi port og omskriving av spillene at de skal passe til konsollen.

Konsollen skal ikke støtte tastatur/mus men kun kontroller/ratt og andre enheter som passer til konsoll.

Pris: 4000 kroner

Oppsumering

En konsoll som ikke koster skjorta. Konsollen har de nødvendige enhetene i seg for at spillprodusenter ikke må sitte å klø seg i rumpa for å få bra grafikk og spillbarhet uten mangel for lite ram eller andre ressurser.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette blir jo en PC rett og slett. Hvis det er den funksjonaliteten man er ute etter, burde man kjøpe en PC.

6181786[/snapback]

Hva er forskjellen mellom 360 og en PC da? Jeg har bare oppgradert konsollen til det jeg mener hadde vært en bra konsoll.

Lenke til kommentar
Hvis spillene skulle ha samme kode som en pc faller jo hele poenget med at på konsoller kan man programmere til en spesifik hardware bort.

6181833[/snapback]

Konsoller er en slags PC for det første. Det som gjør at det er en konsoll og ikke en PC er at det lages kun med den hardwaren som sitter i den. Man kan ikke bytte ut komponenter.

Det jeg mente med spillekode var at det skal kun være oppstartskode at det er PC spill eller konsoll spill. Men selve spillekoden skal være det samme.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Skjermkort:

8 kjerner som jobber på 1GHz

16GB GDDR4 RAM

Støtte for S.M.5.0 og DX11

Prosessor:

18 kjerner som jobber på 8-9GHz

1GB cache

Resten av konsollen står i stil til dette, blir kjølt ned av flytende nitrogen og er ikke større enn en PSTwo

Er lov å drømme seg bort :)

Lenke til kommentar
En spillkonsoll trenger ikke ha så veldig bra spesifikasjoner bare den har lagring nok og den har god grafikk... ;)

6181842[/snapback]

Riktig!

Kunne ikke vært mere enig i det du sier der.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Skjermkort:

8 kjerner som jobber på 1GHz

16GB GDDR4 RAM

Støtte for S.M.5.0 og DX11

Prosessor:

18 kjerner som jobber på 8-9GHz

1GB cache

Resten av konsollen står i stil til dette, blir kjølt ned av flytende nitrogen og er ikke større enn en PSTwo

Er lov å drømme seg bort :)

6181864[/snapback]

Prisen på denne skulle vært 10 mill?

Lov å drømme men denne her kan ikke lages i dag. Det kan derimot den jeg skrev.

Lenke til kommentar
En spillkonsoll trenger ikke ha så veldig bra spesifikasjoner bare den har lagring nok og den har god grafikk... ;)

6181842[/snapback]

Riktig!

Kunne ikke vært mere enig i det du sier der.

6181876[/snapback]

Er ikke noe som teknisk hindrer en i å lage en konsoll med disse spesifikasjonene, men prisen ville nok skutt i været.

Lenke til kommentar
Er ikke noe som teknisk hindrer en i å lage en konsoll med disse spesifikasjonene, men prisen ville nok skutt i været.

6181888[/snapback]

Hadde fint betalt 4000-6000 for en slik konsoll om den kom ut.

6181914[/snapback]

Tror du kan sette en 0 til bak de tallene hvis man skal ha det beste på markedet (litt overdrivselse, men men).

Prisen for en PS3 vil bli rundt 6000kr, og den har "bare" 512MB RAM.

Husk at både MS og Sony tilbyr absolutt de beste de kan innenfor den prisrammen konsollen selges for. skal man ha bedr specs så går prisen automatisk opp.

+ at konsollene allerede selges med tap.

Lenke til kommentar
Tror du kan sette en 0 til bak de tallene hvis man skal ha det beste på markedet (litt overdrivselse, men men).

6182104[/snapback]

Større harddisk og ram kommer ikke på den prisen der. Er lov å drømme, konsollen hadde vært bra og billig.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
La oss si Bill Gates ringte deg og sier du kan lage din egen konsoll.

Hvordan ville den ha vært?

Her er min:

Prosessor og grafikkkort skulle vært det beste du får til dagens dato

Ram: 2GB. Nok til at du kan spille uten å nedskalere på textures og annet

300GB hard disk som standard. Mulighet til oppgradering. Nok til multimedia og mulighet til å laste ned spill direkte til konsollen ved kjøp over internett som Steam.

DVD/HD-DVD spiller

Standard HDMI/VGA utgang

Trådløst

Digital utgang

USB utganger for digitalkamera og andre enheter

Spillene til konsollen og PC skulle vært laget på samme spillekode.

Da slipper vi port og omskriving av spillene at de skal passe til konsollen.

Konsollen skal ikke støtte tastatur/mus men kun kontroller/ratt og andre enheter som passer til konsoll.

Pris: 4000 kroner

Oppsumering

En konsoll som ikke koster skjorta. Konsollen har de nødvendige enhetene i seg for at spillprodusenter ikke må sitte å klø seg i rumpa for å få bra grafikk og spillbarhet uten mangel for lite ram eller andre ressurser.

6181754[/snapback]

Tar dagens dato som lanseringsdato. Og da velger jeg å ta utgangspunkt i 360'n. Og der ønsker jeg også mere RAM. Mere ram for textures som du skriver. Større Hard-Disk. For kostnadens skyld per i dag ville jeg kuttet innbygd HD-DVD/blue ray løsning. Men HDMI ut i tillegg til komponent ville jeg ønsket. Streaming av all media fra vanlig Windows/MAC.

Synes 360'n er full av gode ideer som den er. Dette er kanskje ikke så veldig imponerende endringer, men jeg tenker da på et realistisk prisnivå. Synes ingen konsoll burde koste over 3000 ved lansering, og 360'n var akkurat i øvre grensenivå.

Lenke til kommentar
Synes 360'n er full av gode ideer som den er. Dette er kanskje ikke så veldig imponerende endringer, men jeg tenker da på et realistisk prisnivå. Synes ingen konsoll burde koste over 3000 ved lansering, og 360'n var akkurat i øvre grensenivå.

6182304[/snapback]

Er enig i det.

Mere ram på 360 hadde vært bra for krevende spill. Da mener jeg ikke skjermkortet men på HK. De kunne lagt til 1GB i det minste. Da kunne vi lett spille WOW, BF2 til PC og simulator som ofte krever mye ram i tillegg til bra skjermkort.

Hvis MS legger ut større hard disker for salg og mulighet til å kjøpe spill over nettet så blir jeg fornøyd.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...