Olethros Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Tenkte jeg skulle pimpe min første mutator for UT2003 her også. Går ut fra at dette er riktig kategori, siden det i og for seg er en "offisiell" nyhet (på BeyondUnreal, i alle fall). De av dere som har nettkjenning vil kanskje ha fått med dere at fullversjonen av UT2003 inneholder en "skjult" mutator som gjør at de forskjellige rasene (spillermodellene) har sine egne, unike egenskaper. Det er en forholdsvis smal sak å få denne mutatoren til å dukke opp på spillkonfigurasjonspanelet med en egen .int fil, og mange har postet slike filer på nettet. Problemet er at i Species-koden for Homo Sapiens Medusae (Nightmare) rasen finnes en ekkel liten bug som fjerner bonus (over 100%) helsen når "vampyregenskapen" blir regnet ut. D.v.s. at når du spiller som Medusae og påfører en annen spiller skade, vil 50% av den skaden du gjør returneres til deg som helsepoeng. Problemet er da at hvis du allerede har over 100% fra vials eller en keg o' health e.l. vil all denne bonusen forsvinne, og du blir stående med 100% hvis du skyter noen! Siden jeg hadde 20 minutter til overs, rasket jeg sammen en liten mutator for både å implementere raseforskjeller (ikke rasistisk ment, altså! :wink: ) og fikse denne bug'en i Medusae-egenskapene. Du kan laste den ned fra http://home.broadpark.no/~koovesen/ut/SpeciesFix.zip (2.6kb). For å installere: [*]Kopier alle filene i arkivet til UT2003System mappen. [*]Hvis du vil ha norsk tekst for denne mutatoren kan du åpne UT2003.ini med f.eks. notepad og endre linja med "Language=int" til "Language=nor". (Dette er helt trygt å gjøre, forresten. Kun de delene av spillet som faktisk har norske språkfiler (".nor") vil vises med norsk tekst. Resten forblir engelsk.) [*]I vanlig offline-spill, velg "Raseegenskaper (Fikset)" eller "Species Stats (Fixed)" fra mutator-lista. Det er alt som skal til! [*]Hvis du vil kjøre en server, må du inn i UT2003.ini igjen og sette ServerPackages=SpeciesFix i [Engine.GameEngine] seksjonen. Deretter må du registrere denne pakken med kommandoen "ucc mastermd5 *.u". Legg til "Mutator=SpeciesFix.MutSpeciesFix" i startup-linja, hvis du kjører dedisert server gjennom UCC. Her er forresten de forskjellige egenskapene for hver rase som jeg også postet på BeyondUnreal forumet: ('+'=Fordeler, '-'=Ulemper) HUMANS/MERCENARIES * No advantages/disadvantages. ROBOTS + 20% more weapon damage. + 10% more accelleration. - 20% more damage received. EGYPTIANS + 250% air control. + 10% more ground speed. + 50% more jump height. + 50% more dodge speed. - 20% more damage received. ALIENS + 120% air control. + 40% more ground speed. - 30% more damage received. JUGGERNAUTS + 30% less damage received. - 30% less acceleration. - 70% air control. - 10% less dodge speed and height. NIGHTMARE/MEDUSAE + Receives health bonus of 50% of damage inflicted to opponents. - 30% less weapon damage. _________________ UnrealScript programmérer og Infiltration-fanatiker. [ Denne Melding var redigert av: Olethros på 2002-10-08 03:37 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Kult...prøve når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå