Thor. Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 fikk en fil fra en jeg ikke helt stoler på. jeg scannet med avg men den viste ingenting.. finnes det programmer som på en måte forteller hva exe filen gjør? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Er filnavnet kjent og ikke bare noe avsender har funnet på, skal du kunne Google navnet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 det er en hjemmesnekret fil. så å google det gårnok ikke. prøvde resource hacker men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Stoler du ikke helt på avsender, så er det rett i søppelkassen med filen. Du kan ikke ta sjansen. En ukjent .exe-fil kan gjøre mye skade. At den er hjemmesnekret er i seg selv nok til at jeg ville slettet den - den kan ha blitt laget i beste hensikt men være buggy... Endret 26. mai 2006 av zjulik Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg bruker som regel å søke etter <filnavn> + symantec eller process i Google, for å se om den er farlig. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 hjelper ikke det når filen er lget av en norsk person Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg ville vært mer redd for "hva en hjemmesnekret fil med bugs i kan gjøre av skade" enn for virus. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) En hjemme snekret trojan vil nok ikke norton finne, men kanskje worm protection/brannmur tar den hvis den prøver seg på nettet. Men jeg lagde en trojan selv, denne fungerte via port 80 noe som gjorde at den gikk fri brannmuren. Så er det heller ikke så vanskelig å lage en liten .exe fil som voldta pcen din uten at norton klarer å se det komme... (Programmerer) Svein. Hvis Assembly og hex´n er up-to-date kan du bruke SoftIce og sjekke exe´n selv. Endret 26. mai 2006 av chills Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå