Gå til innhold

bachelor grad i økonomi + master

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken retning innen økonomi er det du ønsker å ta?

Noen av valgene er bla. revisor, logistikk, IKT.

Dersom du skal ta revisor må du være obs på at det ikke er alle skolene som har nok studiepoeng innen revisjon i løpet av de to første årene for å komme inn på 3. året i bla. bergen. De i klassen min i Tromsø som ønsker å ta revisjon i bergen/oslo/trondheim 3.året mangler noen studiepoeng for å få bachlor innen revisjon i de respektive byene.

Lenke til kommentar

Økonomi er mye, synes regnskapsdelen er kjedelig, derfor har jeg satset på finanseringslinjen. Noe spesielt området skolen skal ligge i?

Synes faktisk Finansieringslinjen på BI Oslo (pr i dag Nydalen) var okay grunnlag til å bygge en master på.

Så er det opp til deg selv om du vil ta en praktisk vinkling på finansverdenen ved å ta masteren på handelshøyskole eller vil ta en litt mer teoretisk vinkling via universitet.

Jeg har kun master oppgaven igjen på en handelshøyskolen, men angrer jeg ikke gikk på universitetet og tok noe mer matematisk, f.eks cand.polit eller cand.matoecon.

Men hvis du sier litt mer på hvilket området innen økonomi du tenker det, så kan det sikkert komme noen mere konkrete tips.

Lenke til kommentar

vel eg har lest endel om revisor yrket, syns det virker som en bra jobb, får masse ansvar, mykje direkte kontakt med kunder, får en viktig rolle for det firmaet som du hjelper, er ei åpen utdanning, som kan byggast vidare på og sånt utifra det eg har skjønt. og eg har lyst å kunne få leder stilling i bedrifter. så statsautorisert revisor er noke som eg har sett litt på.

eg bur i Sogn og Fjordane, har bla Hisf her, bachelor i økonomi og administrasjon er i Sogndal vertfall..mor mi har gått handelshøyskulen i bergen(for mange år sida), men eg veit ikkje helt kva som kan passe best for meg liksom..er jo så mange forskjellige typer:P

Lenke til kommentar

Hvis du vil bli revisor, så ville jeg sagt det var samme f hvor du studerte - men det blir kanskje mere interessant enkelte plasser. Innenfor revison så skal du helt klart satse på stat.aut. så har du et kvalitetsstempel.

Hvis du ikke ville drive med bogholderi, konsultasjon eller revision, men mere inn til verdipapir (f.eks trading & porteføljer) så ville jeg klart ha satset på noe annet en revision studiet.

Uansett økonomisk studieretning ville jeg prøvd via NHH. Deretter krøbet til korset og sett på evt. BI Nydalen (som også har høyere revision studiet, men det blir en stund før du trenger å tenke på det evt.) Sier ikke nødvendigvis at NHH er så mye bedre faglig, men studelivsmessig og ingen ekstra lån til skolepenger veier jo og litt. (har studert i Oslo selv, ikke Bergen).

Bachelor studiet bruker du bare til å få master plass. Master bruker du til å få arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...