Gå til innhold

E6400, beste conroe kjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal overklokke så vil det være bedre å velge E6400, siden den har 8x multiplier. Hvis en ser for seg at hovedkortene støtter maks 450MHz fsb, så vil en ikke komme lenger enn 3100MHz. Men jeg tror ikke en kommer så høyt uten god kjøling. Poenget mitt er iallefall at det er lettere å overklokke høyt med 8x multiplier.

Lenke til kommentar

Men da kjører de selvf. ikke rammen sync? 8x MP på en CPU som har MP låst burde være et bedre utgangspunkt siden det er buss klokking man må til med.

 

Jeg så først på E6600, men synes prisen på E6400 var mer forlokkende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men da kjører de selvf. ikke rammen sync? 8x MP på en CPU som har MP låst burde være et bedre utgangspunkt siden det er buss klokking man må til med.

 

Jeg så først på E6600, men synes prisen på E6400 var mer forlokkende.

6183317[/snapback]

 

 

som nevnt er det hovedkortene som blir den store utfordringen... det går max å stille fsb til 450, men mange kort vil ha problemer med å nå så langt..

anng ram... 450 fsb 1:1 burde jo ikke være noe problem... men 1:2 blir litt værre..

Lenke til kommentar
Er det ikke slik ment at 450 FSB er max som går an å stille på kortet?

6185396[/snapback]

stemmer det, jeg nevnte det noen poster opp...

realistisk fsb på 955 og 975 brikkesett er vel ett sted mellom 300 og 400(veldig grovt annslag)

mange klarer opp mot 360+,over dette er vel god/mer eksotisk kjøling i vinden..

 

Men dette kommer det sansynligvis en del mer om på diverse forum ettersom prosessorene og hovedkort når ut til oss "tullingene" :p

 

Kan jo nevnes at Fugger har maxet ut intel kort, men trur det var cascade eller ln2 på chipset da..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tror jeg vil satse på E6600, men det som avgjør er hvilke (bra) hk som blir å få kjøpt.. (er inne hver dag omtrent for å sjekke produktnyheter) :)

Da hk trolig vil utgjøre en vesentlig kostnad vil jeg nok anta at jeg bør vurdere E6400, men pga. lav MP er den ikke så attraktiv mht. max. klokk (hk vil sette begrensing).

Tradisjonelt er vel MSI en del billigere enn Asus.. og Coolaler har jo allerede vist til meget gode resultaer med neste revisjon av i975x Platinum (hvor får han tak i dette?).. :hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Tror jeg vil satse på E6600, men det som avgjør er hvilke (bra) hk som blir å få kjøpt.. (er inne hver dag omtrent for å sjekke produktnyheter) :)

Da hk trolig vil utgjøre en vesentlig kostnad vil jeg nok anta at jeg bør vurdere E6400, men pga. lav MP er den ikke så attraktiv mht. max. klokk (hk vil sette begrensing).

Tradisjonelt er vel MSI en del billigere enn Asus.. og Coolaler har jo allerede vist til meget gode resultaer med neste revisjon av i975x Platinum (hvor får han tak i dette?)..  :hmm:

6185871[/snapback]

Heh, hvor får han tak i cpuene? :p De gutta der har sine kontakter.

 

Tror jeg kjøper den billigste av dem, om ikke hovedkortene blir "stående" på 460mhz FSB, da må jeg ha høyere mp!

Lenke til kommentar

Hvis alle spekulasjoner og fakta er korrekte ved at RAM og FSB lett kan kjøres på 450Mhz på div HK så er følgende CPU'er etter min mening de beste "budsjett" klokkekandidatene:

 

FSB1067, Conroes.

- E6300/2mb/1.86Ghz/7MP*450=3140Mhz/183$*6,15*1,25=1407Nkr

- E6400/2mb/2.13Ghz/8MP*450=3600Mhz/224$*6,15*1,25=1722Nkr

- E6600/4mb/2.40Ghz/9MP*450=4050Mhz/183$*6,15*1,25=2429Nkr

 

Noe som burde tilsi at E6300 er den klare vinner på+ pris/ytelse. En meget billig ingangsbillett for en 3Ghz Conroe klokk i systemet.

Valutakurser er hentet fra "iMarkedet" og 1.25 fungerer som en grei veiledende kalk.

 

Edit:

Mine valg vil da være E6300 på 3Ghz, eller E6600 med 4Mb cache på 4Ghz :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...