Gå til innhold

"Hva betyr navnet" funksjon i php

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen som har peiling på slikt? :whistle:

6183361[/snapback]

Det du trenger er en (enorm) database med navn og betydning, deretter et script som henter ut navn basert på brukerinnput.

Databasen trenger strengt tatt bare en tabell,

navn og betydning.

du kan bruke phpAdmin til å opprette databasen og legge til navn. Denne lenken http://www.mammanett.no/design.php?side=navn/index inneholder flere tusen navn, kan begynne der. <-- menneskenavn, så plutselig nå at du skal ha dyrenavn

når du har laget et skjema med et felt (navn) og en knapp(submit) kan du bruke dette skriptet:

<?php

$navn = mysql_escape_string($_POST['navn']);

$sql = mysql_query("select betydning from navn where navn = '{$navn}'") or die("feil under utførelse av spørring");
if(mysql_num_rows($sql) ==0){
print "Ingen navn tilsvarer ditt søk";
}else{
while($resultat = mysql_fetch_array($sql)){
 print $navn;
 print $resultat['betydning'];
}
}
?>

Endret av CruellaDeVille
Lenke til kommentar

Tusen takk :) Nå er jeg jo ikke så veldig kjent med php, men jeg kan jo gjøre et forsøk.

Det finnes ikke et java, eller html script for dette? Slik at det bare kommer opp en betydning når man skriver inn et navn? :)

Lenke til kommentar
Tusen takk :) Nå er jeg jo ikke så veldig kjent med php, men jeg kan jo gjøre et forsøk.

Det finnes ikke et java, eller html script for dette? Slik at det bare kommer opp en betydning når man skriver inn et navn?  :)

6183580[/snapback]

html er ikke skript

Du kan bruke et hvilketsomhelst skript som søker i en database, men må tilpasse det til ditt behov.

Men start med å legge inn navn i databasen du;)

Når det er gjort lager du skjema, et inputfelt (navn) og en knapp(submit)

Så er det å klistre inn koden jeg skrev ( + at du må koble til databasen) og så skal det vel funke, vil jeg tro. (uten at jeg har testet)

Men når du har gjort dette, kom tilbake da.

Lenke til kommentar

dette kan gjøres enklere om du ikke ønsker seriøse svar når man taster inn et navn.

1: ha et felt hvor man kan skrive inn rubish samt en knapp

2: når man trykker på knappen havner man på en side hvor det kommer opp tilfeldig genererte tall.

for å få tilfeldige tall kan man bruke php, se php.net

Lenke til kommentar

Det finnes ikke et java, eller html script for dette? Slik at det bare kommer opp en betydning når man skriver inn et navn?  :)

6183580[/snapback]

html er ikke skript

Du kan bruke et hvilketsomhelst skript som søker i en database, men må tilpasse det til ditt behov.

Men start med å legge inn navn i databasen du;)

Når det er gjort lager du skjema, et inputfelt (navn) og en knapp(submit)

Så er det å klistre inn koden jeg skrev ( + at du må koble til databasen) og så skal det vel funke, vil jeg tro. (uten at jeg har testet)

Men når du har gjort dette, kom tilbake da.

6183626[/snapback]

Mente html og java script ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...