Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal ha ny trådløsrouter fra netshop til under 1k.

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så er jeg ute etter den beste trådløse routeren som jeg kan få kjøpt fra netshop. Til under 1000 lappen.

Det er ikke aktuelt å kjøpe fra noen andre webshops, da jeg skal inn med en bestilling der og dette blir en delbestilling til en kompis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg ihvertfall en med QOS slik at man har mulighet for streaming/gaming/VoIP uten problemer. Et godt tips er ihvertfall å sjekke throughput i tester på tomshardware da endel av de billigste routerne som sliter å henge med på de heftigste linjene.

Linksys WRT54GL er jo fortsatt et "røverkjøp" spesiellt hvis du bytter ut firmware. D-Link DGL-4300 koster 1195, så er det mye interntrafikk hjelper det på med GB (og man får fortsatt BF2 inkludert).

Endret av ekm
Lenke til kommentar

Jeg har en WRT54GL men, etter det jeg skjønte så tok ikke den nyeste versjonen "uoffesiell" firmware ? Eller ? Jeg kan godt tenke meg en til.. Men jeg slet såpass mye med den jeg har nå, at jeg greier ikke å anbefale den hvis jeg ikke kan flashe til uofesiell firmware. Er dette ett problem eller ?

Jeg ønsker ikke å gi kompisen min samme problemer som jeg hadde med min med offisiell firmware, så krasja den hver gang jeg kjørte opp en torrent klient...

Den ble stabil som fjell med uoffisiell firmware. Var egentlig derfor jeg ikke kjøpte den med en gang. pga jeg var/er usikker på dette.

Vær snill kom med hint/tips..

Ps : God rekkevidde ser jeg på som ett MEGET positivt punkt.

Lenke til kommentar
Jeg har en WRT54GL men, etter det jeg skjønte så tok ikke den nyeste versjonen "uoffesiell" firmware ? Eller ? Jeg kan godt tenke meg en til.. Men jeg slet såpass mye med den jeg har nå, at jeg greier ikke å anbefale den hvis jeg ikke kan flashe til uofesiell firmware. Er dette ett problem eller ?

Jeg ønsker ikke å gi kompisen min samme problemer som jeg hadde med min med offisiell firmware, så krasja den hver gang jeg kjørte opp en torrent klient...

Den ble stabil som fjell med uoffisiell firmware. Var egentlig derfor jeg ikke kjøpte den med en gang. pga jeg var/er usikker på dette.

Vær snill kom med hint/tips..

Ps : God rekkevidde ser jeg på som ett MEGET positivt punkt.

6181261[/snapback]

WRT54GL kan bruke uoffisiell firmware.

WRT54G skal du holde deg unna, sjansen for å få ver5 er høy ,denne kan IKKE uten videre bruke uoffisiell firmware.

Lenke til kommentar

Takker, var på elkjip og så de hadde noen WRT54G stående i ett hjørne, spurte selger om jeg kunne åpne og se på de. Joda, selvfølgelig gikk det greit. Håpefull som jeg var, åpnet jeg esken og så under.. Versjon 5... Skuffa...

Nei, tror nok det blir enten WRT54GL eller Dlinken hvis ingen andre har noen bedre ide`er..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...