Gå til innhold

wii ikke dyrere enn 2500,-

Anbefalte innlegg

Gode spel som har gjort det bra på Playstation er jo Singstar og Buzz. Dei andre har ikkje solgt like mykje. PS2 har eit stort marked, men Sony har ikkje noko marked for PS3 enda. Sony har ikkje greit å bevise folk flest at PS3 er best.

6198878[/snapback]

Hundre millioner PS1 og hundre millioner PS2.

(100 millioner / 5 milliareder) * 100 = 2% av verdens befolkning.

Vil tro at Sony har en anelse om hva folk vil ha, og vil tro at det finnes en del av disse som er fornøyd med produktet, som ønsker å oppgradere, og dermed har ett marked for PS3.

Spessielt med tanke på at Singstar, Buzz, Gran Turissimo, Katamari, God of War, er Sony Titler.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hundre millioner PS1 og hundre millioner PS2.

(100 millioner / 5 milliareder) * 100 = 2% av verdens befolkning.

Vil tro at Sony har en anelse om hva folk vil ha, og vil tro at det finnes en del av disse som er fornøyd med produktet, som ønsker å oppgradere, og dermed har ett marked for PS3.

Spessielt med tanke på at Singstar, Buzz, Gran Turissimo, Katamari, God of War,  er Sony Titler.

6199368[/snapback]

Singstar og Buzz er ikkje kompliserste spel, her kan Microsoft lett lage alternativer. Dei faar bare ikkje bruke musikk som er produsert av Sony :p

Lenke til kommentar
Gamezone.no har forløpig pris på 1500 for wii, med forbehold, men alikevel en grei indikasjon.

6198674[/snapback]

Hehe, det tror jeg neppe du skal basere deg på. Ingen andre enn Nintendo vet hva prisen faktisk blir. Eller tror du Gamezone.no har direktelinje til Nintendo med eksklusiv informasjon? :D

Lenke til kommentar
Dollarkursen er ifølge DNBs valutakalkulator nå 6.2858

Ganger du det med 1,25 har vi lagt til mva i tillegg, altså ca 7,86. Så moms alene er slett ikke nok til å rettferdiggjøre det å gange med 10.

Jo, for dollarprisen holder seg ikke nødvendigvis på 6 kroner, vet du. Hva skjer hvis den stiger kraftig? Skal de sette opp prisen her i Norge da? Det tror jeg neppe hadde vært særlig populært...

Lenke til kommentar
Dollarkursen er ifølge DNBs valutakalkulator nå 6.2858

Ganger du det med 1,25 har vi lagt til mva i tillegg, altså ca 7,86. Så moms alene er slett ikke nok til å rettferdiggjøre det å gange med 10.

Jo, for dollarprisen holder seg ikke nødvendigvis på 6 kroner, vet du. Hva skjer hvis den stiger kraftig?

6202945[/snapback]

Slik det ser ut i dag, holder den seg nok stødig.. Uansett så er det ca bare et halvt år igjen :)

Lenke til kommentar

Nå er katamari teamet oppløst. Ikke noe katamari på ps3 med andre ord...

Så stilles ikke konsoll prisen etter dollar kursen... Tviler veldig sterkt på at den kommer til å stige uansett. USA er ganske så stabil, på et lavt plan dog.

Endret av oldBOB
Lenke til kommentar
Hvis Wii kommer på rundt 2000kr, så er det ikke umulig at jeg kjøper min første TV-konsoll. Har alltid holdt meg til data :)

6203102[/snapback]

Det er akkurat der Nintendo scorer, folk som aldri ahr spilt før, eller holder seg til PC.

Nintendo vil jo ha et mer tilgjengelig gameplay, til en mer tilgjengelig pris. Tror endelig folk får opp øynene for "gameplay >>>>>>>>>>>>>> grafikk"..

//Haakon

Lenke til kommentar

skjønner bare ikke helt... hvis folk maser om at gameplayet er alt, hvorfor kjøper de seg i det hele tatt nye konsoller da? Da kan dere jo bare kjøpe dere en brukt gammel playstation 2 , xbox og en camecube for en billig penge, så har dere jo bøttevis med gode titler og meget bra historier og gameplay! SÅ dere som sier at gameplay er alt, jeg skjønner ikke helt hva dere vil frem til her... (kanskje med unntak av kontrollen til wii) dere kan umulig ha spilt gjennom alle de storspille som fins på alle de tidligere konsollene...

Lenke til kommentar
skjønner bare ikke helt... hvis folk maser om at gameplayet er alt, hvorfor kjøper de seg i det hele tatt nye konsoller da? Da kan dere jo bare kjøpe dere en brukt gammel playstation 2 , xbox og en camecube for en billig penge, så har dere jo bøttevis med gode titler og meget bra historier og gameplay! SÅ dere som sier at gameplay er alt, jeg skjønner ikke helt hva dere vil frem til her... (kanskje med unntak av kontrollen til wii) dere kan umulig ha spilt gjennom alle de storspille som fins på alle de tidligere konsollene...

6203243[/snapback]

Poenget her er vel at for å spille neste spill i serien, må man over på en ny plattform. Neste Halo, MGS, GTA, RE, osv.

Selv er jeg veldig glad i grafikk, og synes grafikk er en stor del av spillopplevelsen.

Dersom et spill skal være realistisk, så får man jo en mye bedre følelse om det faktisk ser realistisk ut.

Og generellt, så synes jeg grafikken kan hjelpe mye på det inntrykket jeg sitter igjen med.

Men det hjelper selvfølgelig ikke at det har nydelig grafikk, om gameplayet er helt ræva.

Lenke til kommentar

6203243[/snapback]

Hehe.. Kommer det ut nye spill til gamle konsoller da? Viderefølgelser av historer etc? Neppe..

Uansett; Wii åpner dørene for nye gameplay-muligheter, og det er ikke mulig å få samme gameplay på f.eks SNES.

En gameplay-revolusjon, tror jeg er det rette ordet ;)

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar

6203243[/snapback]

Poenget her er vel at for å spille neste spill i serien, må man over på en ny plattform. Neste Halo, MGS, GTA, RE, osv.

Selv er jeg veldig glad i grafikk, og synes grafikk er en stor del av spillopplevelsen.

Dersom et spill skal være realistisk, så får man jo en mye bedre følelse om det faktisk ser realistisk ut.

Og generellt, så synes jeg grafikken kan hjelpe mye på det inntrykket jeg sitter igjen med.

Men det hjelper selvfølgelig ikke at det har nydelig grafikk, om gameplayet er helt ræva.

6203274[/snapback]

Helt enig med deg der :yes: Men før de har fått spilt gjennom alle storspillene fra denne generasjonen, så har garantert xbox360, wii og ps3 sunket så drastisk i pris at forskjellen mellom dem er minimal. Så når du da kan få god grafikk+ godt gameplay (ps3, og til nød xbox360) i stedenfor bare godt gameplay (wii) så velger du selvfølgelig grafikk+gameplay! (Neste generasjon igjen blir så ikke kjøpt før alle de gode titlene er spilt igjennom fra denne generasjonen, og slik fortsetter det hver generasjon i all evighet :whistle: )

Lenke til kommentar

Kjøper sikkert Wii for gøy og pga nostalgi mtp alle de eldre spillene. Hadde koblet til NES og SNES hadde det ikke vært for at kontrollene til begge er ødelagt og det samme er mange av spillene.

2D-spill er knall for noen minutters moro og man slipper å spille så lenge av gangen for å ha det gøy. Også er vel kanskje den nye kontrolleren moro, men det spørs hvor mye jeg kommer til å bruke den :p

Lenke til kommentar
hvis folk maser om at gameplayet er alt

Det gjør de ikke.

hvorfor kjøper de seg i det hele tatt nye konsoller da?

Nintendo mener at vi nå har kommet til et punkt der grafikken er såpass bra at det er lite igjen å hente der akkurat nå. Derfor mener de at vi bør fokusere på noe annet for en gangs skyld.

Lenke til kommentar

No offence Avean, men du har vel kanskje blitt beryktet som den største fangutten her på forumet, uvitende eller ikke skal ikke jeg kommentere :whistle:

Edit: Det at du i det hele tatt kommenterer det han sier viser vel egentlig bare at DU, som PS2 fanboy, vil starte en ps vs. xbox/wii krig ? Han hadde riktig gitt :cool:

Så når du da kan få god grafikk+ godt gameplay (ps3, og til nød xbox360) i stedenfor bare godt gameplay (wii) så velger du selvfølgelig grafikk+gameplay!

Oops, du glemte å nevne at en PS3 kommer til å koste like mye som en Xbox360 og en Wii til sammen :!: Så, jeg tror heller vi sier en stk. xbox360 og en stk. wii for Dobbelt så mye gameplay!

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
hvis folk maser om at gameplayet er alt

Det gjør de ikke.

hvorfor kjøper de seg i det hele tatt nye konsoller da?

Nintendo mener at vi nå har kommet til et punkt der grafikken er såpass bra at det er lite igjen å hente der akkurat nå. Derfor mener de at vi bør fokusere på noe annet for en gangs skyld.

6203730[/snapback]

Uenig i det første du sier, men enig i det siste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...