Gå til innhold

wii ikke dyrere enn 2500,-

Anbefalte innlegg

Nintendo officially announced that the Wii will ship for no more than $250, with a price of ¥25,000 or less in Japan. The gaming giant plans on shipping 6 million Wii systems worldwide between its launch, in the fourth quarter of 2006, and March 31, 2007.

Vet ikke helt om vi skal bruke PS3-kurs siden begge er japanske, eller dollar-kurs i Norge.. Vi får se.. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nintendo officially announced that the Wii will ship for no more than $250, with a price of ¥25,000 or less in Japan. The gaming giant plans on shipping 6 million Wii systems worldwide between its launch, in the fourth quarter of 2006, and March 31, 2007.

Vet ikke helt om vi skal bruke PS3-kurs siden begge er japanske, eller dollar-kurs i Norge.. Vi får se.. :)

6181031[/snapback]

Ifølge dnbs valutakalkulator skulle dette bli henholdsvis 1 412,65 kr (utfra Yenkursen), eller 1 570,80 (utfra dollarkursen).

Om de legger på 2/3 av prisen til norge tror jeg selvimport vil bli populært. (mao burde vi vel kunne regne med at prisen havner trygt under 2000 merket i alle fall, ikke?)

Lenke til kommentar
En gylden regel på dollarkursen er å gange med 10. Så en 2 500 er ikke urealistisk mener jeg. Men uansett, det blir Wii på meg da :)

6181226[/snapback]

Gylden regel? Dollarkursen er jo nede i rundt 6. Du lever i 90-årene du mann. Selv kunne jeg nesten tenkt meg å kjøpe Wii når den er så billig. I motsetning til PS3 som jeg holder meg helt vekke fra, grunnet prisen. :wee:

Lenke til kommentar
En gylden regel på dollarkursen er å gange med 10. Så en 2 500 er ikke urealistisk mener jeg. Men uansett, det blir Wii på meg da :)

6181226[/snapback]

Gylden regel? Dollarkursen er jo nede i rundt 6. Du lever i 90-årene du mann. Selv kunne jeg nesten tenkt meg å kjøpe Wii når den er så billig. I motsetning til PS3 som jeg holder meg helt vekke fra, grunnet prisen. :wee:

6187114[/snapback]

Man ganger med ti på grunn av den norske mva-en på 25%. Dersom man ganger rett ut med 10 får man norske kursen inkludert moms. Blir et regnestykke mindre og det å gange med i kan jo alle. Derfor en gyllen regel. Anyways. Jeg tipper 2499 på Spaceworld og lignende butikker. Ellers blir det muligens 1999 på elkjøp og andre store elektroskjeder.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Hva vil kundene velge? To konsoller, Xbox 360 og Wii eller en konsoll, PS3?

Ganske så sikkert Xbox 360 og Wii, fordi: Dekker større spillmarket tilsammen. Begge konsollene har spesialisert seg for sine områder.

Det eneste PS3 har å vinne med er vel Blue-ray og noen spill? Sony har vel bare de uvitne og fanboysene å støtte seg til nå. Hvem velger vel heller ikke to konsoller som har sine spesialiteter ( grafikk og gameplay) enn en konsoll som er "nja..okey, greit nok" på de punktene?

Mener ikke å skape ildkamp mellom Microsoft og Sony leirene her. Noe jeg håper enkelte medlemmer ikke komme til å gjøre.

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at vi får den ned til $199 og 1990,- i Norge. Uansett, alt fra 2500 og nedover er bra for meg. Bare den blir billigere enn 360 så. Men syns jeg får mer for pengene uansett :)

Som jeg gleder meg til å spille VC hele dagen :love:

Lenke til kommentar
Man ganger med ti på grunn av den norske mva-en på 25%. Dersom man ganger rett ut med 10 får man norske kursen inkludert moms. Blir et regnestykke mindre og det å gange med i kan jo alle. Derfor en gyllen regel. Anyways. Jeg tipper 2499 på Spaceworld og lignende butikker. Ellers blir det muligens 2450 på elkjøp og andre store elektroskjeder.

6187194[/snapback]

Arrh, moms ja. 2500? Hmm, da ender vi opp på 360 uansett da. Bedre på alle mulige måter, uansett hvordan man vinkler det. :)

Lenke til kommentar
Så en 2 500 er ikke urealistisk mener jeg.

6181226[/snapback]

Nintendo har sagt under 250 dollar. Alle konsollene til Nintendo har kostet 199 dollar ved launch, så det er stor sannsynlighet for at dette blir prisen også på Wii.

Hva kostet de andre konsollene ved launch i Norge?

Lenke til kommentar
Hva kostet de andre konsollene ved launch i Norge?

6189483[/snapback]

Gamecube kostet ca. 2.000 kroner.

Nintendo 64 kostet ca. 2.500 kroner.

SNES kostet ca. 2.500 kroner med 2 kontroller og Super Mario World.

Kan nesten garantere at Wii vil koste 1500-2000 kroner når den kommer.

EDIT:

Den japanske nettbutikken PC-Success har priset den til 18.000 yen, som er nøyaktig 981 kroner:

2006-05-28-24-wiiprice.jpg

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Angående pris, forresten:

Dollarkursen er ifølge DNBs valutakalkulator nå 6.2858

Ganger du det med 1,25 har vi lagt til mva i tillegg, altså ca 7,86. Så moms alene er slett ikke nok til å rettferdiggjøre det å gange med 10.

250 dollar blir da 1965. Men det er jo mulig de legger på litt ekstra avanse, fordi vi i norge er vant til å betale overpris.

Lenke til kommentar
Hva vil kundene velge? To konsoller, Xbox 360 og Wii eller en konsoll, PS3?

Ganske så sikkert Xbox 360 og Wii, fordi: Dekker større spillmarket tilsammen. Begge konsollene har spesialisert seg for sine områder.

Det eneste PS3 har å vinne med er vel Blue-ray og noen spill? Sony har vel bare de uvitne og fanboysene å støtte seg til nå. Hvem velger vel heller ikke to konsoller som har sine spesialiteter ( grafikk og gameplay) enn en konsoll som er "nja..okey, greit nok" på de punktene?

Mener ikke å skape ildkamp mellom Microsoft og Sony leirene her. Noe jeg håper enkelte medlemmer ikke komme til å gjøre.

6187238[/snapback]

Jeg må bare få kommentere ditt utsagn her. Du mener ikke å skape ildkamp mellom Microsoft og Sony gutta innpå her men kaller Sony gutta for uvitne og fanboys ? PS3 er bare "nja...okey,greit nok" ? PS3 er betydelig sterkere enn Xbox360 og ufattelig mye sterkere enn Wii . Jeg kan levere tekniske data om du vil det, og Sony har demonstert hvor teknologisk bra Playstation har vært siden Playstation 1.

Xbox360 og Wii vil fortsette som Microsoft og Nintendo alltid har gjort, å dele det lille markedet som er igjen etter Playstation. Playstation 1 og Playstation 2 var ikke suksesser pga konsollen var best, men pga alle spilltitlene som kom strømmende til de. Hvis du blar opp i spillhistorien over de mest betydelige spilltitler gjennom årene, er det en god sjanse for at fleste av de stammer fra Playstation konsollen.

Jeg velger PS3 pga jeg vil ha Tekken, Final Fantasy, Resident Evil, Tomb Raider, Gran Turismo, God of War, Metal Gear Solid for å nevne noen spillserier som omtrent er varemerker fra Playstation. Det er en grunn til at PS2 fortsatt selger mer enn Xbox360. Så nei jeg er ikke enig i at Xbox og Wii vil vinne denne kampen.

Dessuten så er de sterkere enn noensinne denne gangen da de ikke bare satser på spillindustrien, men satser stort på filmindustrien også da de introduserer BlueRay.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Jeg må bare få kommentere ditt utsagn her. Du mener ikke å skape ildkamp mellom Microsoft og Sony gutta innpå her men kaller Sony gutta for uvitne og fanboys ? PS3 er bare "nja...okey,greit nok" ? PS3 er betydelig sterkere enn Xbox360 og ufattelig mye sterkere enn Wii . Jeg kan levere tekniske data om du vil det, og Sony har demonstert hvor teknologisk bra Playstation har vært siden Playstation 1.

6198729[/snapback]

Hva en maskin yter i teorien er ikke det den kan i virkeligheten. Det som det handler om er hvor godt du kan utnytte dette. På papiret hadde PS2/Xbox over 3 ganger så høy polygon ytelse som Gamecube. Dette var grunnet at Gamecube sine tall var polygoner med alle effekter maskinen kunne ta ut. Mens PS2/Xbox var bare enkle polygoner. Så teori har lite å si, vi vet hva resultatet ble her.

Uansett, det er ingen som tviler på at PS3 blir en kraftig maskin. Det er også et faktum at hva en maskin yter har absolutt ingenting med hvor suksessfull den blir. Bevis? Sega Genesis (Megadrive), Dreamcast, PS og PS2.

Xbox360 og Wii vil fortsette som Microsoft og Nintendo alltid har gjort, å dele det lille markedet som er igjen etter Playstation. Playstation 1 og Playstation 2 var ikke suksesser pga konsollen var best, men pga alle spilltitlene som kom strømmende til de. Hvis du blar opp i spillhistorien over de mest betydelige spilltitler gjennom årene, er det en god sjanse for at fleste av de stammer fra Playstation konsollen.

... eller titler på Xbox og Nintendo sine maskiner. Poenget ditt er?

Jeg velger PS3 pga jeg vil ha Tekken, Final Fantasy, Resident Evil, Tomb Raider, Gran Turismo, God of War, Metal Gear Solid for å nevne noen spillserier som omtrent er varemerker fra Playstation. Det er en grunn til at PS2 fortsatt selger mer enn Xbox360. Så nei jeg er ikke enig i at Xbox og Wii vil vinne denne kampen.

Du velger ja. Ikke sikkert han er ut etter det samme. Final Fantasy, Resident Evil, Tomb Raider og Metal Gear Solid er også å finne på Nintendo sine maskiner.

Dessuten så er de sterkere enn noensinne denne gangen da de ikke bare satser på spillindustrien, men satser stort på filmindustrien også da de introduserer BlueRay.

6198729[/snapback]

Vi får se hvordan det går....

Seriøst, slutt med dette tompratet ditt. Du har noen poenger, men mye er bare tull også. Kan godt nevne flere sider med det du kommenterer, men jeg orker ikke. Det blir bare krig og ueningheter uansett, så nok off-topic.

Lenke til kommentar

PS3 er betydelig sterkere enn Xbox360 og ufattelig mye sterkere enn Wii . Jeg kan levere tekniske data om du vil det, og Sony har demonstert hvor teknologisk bra Playstation har vært siden Playstation 1.

Playstation 1 og Playstation 2 var ikke suksesser pga konsollen var best, men pga alle spilltitlene som kom strømmende til de.

6198729[/snapback]

Argumentet ditt om at PS3 er betydelig mye sterkere faller i grus der ;) Som du sier, det er opp til spillene. Og PS har alltid hatt mange gode titler å bla opp med,absloutt. Men dette ser det også ut til at xbox får i denne omgang.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nja eg finner mest gode spel på PCen igjennom historien, så sitter Commodore og Nintendo på dei fleste andre. Playstation har jo sjølvsagt eindel men det er enda langt i frå der dei fleste kjem i frå.

Gode spel som har gjort det bra på Playstation er jo Singstar og Buzz. Dei andre har ikkje solgt like mykje. PS2 har eit stort marked, men Sony har ikkje noko marked for PS3 enda. Sony har ikkje greit å bevise folk flest at PS3 er best. Xbox 360 har fleire store speltitler enn PS3 som skal snart lanseres, kva trur du folk vil ha?. Det blir nok fanboys som kjøper PS3, kjenner ingen som er nøytrale som faktisk kikker litt på PS3 eingong.

Kvifor har eg aldri kjøpt ein Playstation 2? Fordi dei fleste spela var faktisk tilgjengeleg på andre platformer. Eg har nok gått glipp av Metal Gear Solid og God of War. Men aldri om eg ville ha bytta dei vekk mot Mario, Zelda, Metroid, RE1 & 0 og RE 4(som egentleg ikkje skulle koma på ps2) osv.

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...