_Evolution_ Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Går det ann å få pc'em til å starte på ett bestemt klokkeslett. hvis jeg f.eks går inn i windowsen og stiller inn noe som gjør at den starter f.eks. kl. 12.00 om morgenen. sitter med windows xp her. Hvis dette emnet er feilpostet flytt den gjerne. Endret 11. juni 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Du må legge inn dette i BIOS vel. Husker ikke spesifikt hvor og hvordan. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Om du skal gjøre dette med software så kan ikke maskinen være på, det eneste jeg kan tenke meg er at du setter den i sove / hvilemodus, og fikser noe derfra. Om du vil ha maskinen av, så må du rett og slett få noe til å kortslutte PWR_ON-pinnene klokken 12 (kanskje en gammel vekkerklokke og et relè?) Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Les litt i instruksjonsboka til hovedkortet. Med mitt hovedkort (se spesifikasjonene i brukerprofilen) kunne jeg nokså enkelt konfigurere det til å automatisk starte datamaskinen til en gitt tid, uten å måtte sette den i dvalemodus. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Min bærbare starter automatisk opp fra "hibernation"/hvilemodus om jeg setter dette opp i Scheduled Tasks i Windows. Bruker den som vekkerklokke ved å starte en MP3 playlist på morgenen. Må bare huske på å ikke ta shutdown, men hibernation isteden før jeg hopper til køys Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 ...men er ikke hibernation at den lagrer minnet på harddisk, og skrur pc-en helt av? du tenker ikke på sleep mode da? Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 litt lenge siden jeg fikk kikket igjennom her. men takk for svar alle sammen skal redigere første posten til *løst* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå