Woods Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei I dag oppgraderte jeg serveren min med den nye softwaren til Xampp. Bla. oppgraderte jeg til PHP: 5.1.2. Men etter dette fikk jeg problemer med include scriptet mitt. Link til side! Uansett hvilken side jeg skal inn på, kommer hovedside.php inn. Noen som vet hva som er galt? Takker stort for hjelp! Lenke til kommentar
Fjoggs Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Hvis du kunne gi oss noe kode å tygge på så vil det bli lettere å hjelpe deg. Har du satt error_reporting(E_ALL | E_NOTICE)? Endret 26. mai 2006 av Fjoggs Lenke til kommentar
Woods Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 <?php /* ______________________________________________________________________ _INCLUDESCRIPT_v1.3___________________________________mortz.tjokk.net_ Forfatter: Morten Daniel Fornes E-post: [email protected] Hjemmeside: http://mortz.tjokk.net Sist endret: 21/10/2005 _______________________________________________________________________ */ /*** KONFIGURASJON ***/ $default = "hovedside"; // fila som skal inkluderes hvis variabelen er tom. $directory = "inc"; // mappa filene dine ligger i. $extension = "php"; // filendingen på filene dine. /*** SCRIPTET STARTER HER ***************************************************/ /*** (ikke gjør endringer med mindre du vet hva du gjør! =) *****************/ $page = $_GET['page']; // for å hindre at det inkluderes fra uønskede plasser (stopper hackerne) if (preg_match('/(http:\/\/|^\/|\.+?\/)/', $page)) echo "I'll h4x yuo!!1"; elseif (!empty($page)) // sjekke at variabelen ikke er tom. { if (file_exists("$directory/$page.$extension")) // sjekke om fila eksisterer. include("$directory/$page.$extension"); // inkluder fila. else // hvis ikke, echo "<h1>Error 404</h1>\n<p>Finner ikke siden!</p>\n"; // skriv en feilmelding. } else // eller, include("$directory/$default.$extension"); // inkluder fila som definert som $default. ?> Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Hei Feilen ligger nok her: $page = $_GET['page']; Bytt ut dette med: $page = $_GET['content']; Så skal det fungere bedre, tenker jeg... Alle linkene dine ser slik ut: http://84.234.153.226/?content=bilder Altså, du bruker content, og ikke page... Derfor må du også endre dette når du henter variabelen EDIT: Men det virker jo litt rart, hvis akkurat dette scriptet fungerte før oppgraderingen. Det skulle vel ikke gjort det ? Endret 27. mai 2006 av kakkle Lenke til kommentar
nree Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Scriptet skal fungere fint utifra hva jeg ser.. Du må gjøre som kakkle sier eller bytte linkene dine om til f.eks http://84.234.153.226/?page=hovedside http://84.234.153.226/?page=gjestebok (Funker ikke pga. gjestebok.php ikke ligger i /inc mappen) EDIT: pluss at du har ingen undersider i /inc Endret 27. mai 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Hei Takk for hjelp, det fungerte faktisk på den første siden. Men jeg vil benytte anledningen til å spørre om en ting til. Dette scriptet jeg har kopiert inn under her, er det include scriptet jeg alltid har brukt! Hva er det som er galt med dette? Sjekk ut disse sidene jeg har brukt denne på ; Defoundation.com Ilder side <?php $check_page = isset($content); if ($check_page == 1) { if (@fopen("content/$content.php", "r")) { include ("content/$content.php"); } else { include("content/404.php"); } } if ($check_page <> 1) { include("content/hoved.php"); }?> Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Jeg vil tro at det er Register Globals som er problemet her, kanskje... Bytt ut de to første linjene (ser bort fra "<?") med dette: if(isset($_GET["content"])) { $content = $_GET["content"]; // // Her kommer resten av koden din... (if(@fopen....)) // } else { include("content/hoved.php"); } EDIT E->e Endret 28. mai 2006 av kakkle Lenke til kommentar
Woods Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Kunne du skrevet hele koden på nytt? slik jeg bare kan kopiere den inn igjen? Jeg prøvde med slik du sa.. men som du serp å siden, DeFoundation, ble den ikke helt velykket.. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) <?php if(isset($_GET["content"])) { $content = $_GET["content"]; if (@fopen("content/$content.php", "r")) { include ("content/$content.php"); } else { include("content/404.php"); } } else { include("content/hoved.php"); }?> Sånn ca... EDIT: Virker som problemet du hadde, var at du hadde glemt å avslutte php delen med ?> tagen... ? Endret 28. mai 2006 av kakkle Lenke til kommentar
Woods Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Alt som skjer nå er at jeg får denne opp ; Parse error: syntax error, unexpected '<' in C:\Program Files\xampp\htdocs\defoundation\index.php on line 96 Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Okei... HVordan ser koden ut 5 linjer før og 5 linjer etter linje 96 ? Lenke til kommentar
Woods Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Før 96 : </tr> </table> </div> <div id="Layer2" style="position:absolute; left:263px; top:429px; width:596px; height:379px; z-index:2; background-color: #FFFFFF; layer-background-color: #FFFFFF; border: 1px none #000000;"> <?php <?php Selve 96 : if(isset($_GET["content"])) Etter 96 : { $content = $_GET["content"]; if (@fopen("content/$content.php", "r")) { include ("content/$content.php"); } else { Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Kan du se feilen ? Hint: <?php starter delen hvor det skal være php koding, ?> avslutter det Innenfor <?php og ?>, kan det bare være koder som php kjenner igjen... Vanlig HTML tags skjønner den ikke Hint2: Det er Linja før linje 96... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå