Gå til innhold

DVD-Rom som ikke virker, LENGER :S

Anbefalte innlegg

Hallo min DVD/CD-rom sluttet å ta imot og spille av DVDer for noen dager siden... Aner ikke va det kom av! når jeg putter en dvd (film) inn og går på min datamaskin for så å høyreklikke på DVD-rom og velge "Open". Når jeg kommer inn på DVDen er det INGEN ting der :hrm: ikke EN fil. Jeg har prøvd med flere DVDer.

Hvis jeg går inn i PowerDVD og trykker play (med DVDen valgt (D:\)) da kommer denne erroren opp "Plate i stasjon D: med format som ikke støttes". Og jeg gjentar at jeg har prøvd med flere Film-DVDer. Grunnen til at jeg er nøye med å si at det er en FILM er fordi hvis jeg putter inn en DATA-DVD da fungerer det helt fint. Eller for den del en DATA-CD.... Håper noen vet hvordan jeg kan fikse dette :)

Bare så det er sagt så er jeg 110% sikker på at denne støtter all form for DVDer. Dette vet jeg fordi jeg så DVD filmer på den for bare noen dager siden...

Mvh Martin :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jo hende at en av platene dine har skadet lasern? slik at dvd-rommen er defekt..

eller så kan den plutselig ha takket for seg..

eller så kan du ha ett merkelig virus på maskina di...

6180763[/snapback]

Tviler på at en cd har skadet lasern, fordi Data-DVDer virker enda og samme med data CDer. Plutselig takket for seg... Tror ikke de andre funksjonene hadde virket da. Og et merkelig virus... Det tviler jeg sterkt på =) Men ellers takk

Lenke til kommentar
Kan jo hende at en av platene dine har skadet lasern? slik at dvd-rommen er defekt..

eller så kan den plutselig ha takket for seg..

eller så kan du ha ett merkelig virus på maskina di...

6180763[/snapback]

Tviler på at en cd har skadet lasern, fordi Data-DVDer virker enda og samme med data CDer. Plutselig takket for seg... Tror ikke de andre funksjonene hadde virket da. Og et merkelig virus... Det tviler jeg sterkt på =) Men ellers takk

6180923[/snapback]

Da vet jeg ikke hva det kan være.. på tide med formatering kansje?..

Lenke til kommentar

Eg satte ein original (sone 2) DVD i ein fletta ny MacBook, og fekk så og sei same melding :-/

"Støttet plate ikke tilgjengelig"

Edit: Og etter litt søking, fekk eg eit gyldent tips: Skru av PCen og vent 10 sekund. Det løyste faktisk feilen, og DVDen spelte som ein draum :-)

Endret av hemo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...