Gå til innhold

Playstation 3 design

LuMpY

Anbefalte innlegg

Å ja. Sist jeg sjekket er ikke akkurat disse så innmari populære:

MiniDisc* (1992-)

Betamax* (1975-1988)

6263962[/snapback]

*fjernet av moderator*

Vi som husker litt lenger vet at den første videospelleren for hjemmebruk tilgjengelig for oss her i Norge var en Betamax. Beta var kvalitetsmessig også et bedre men mer kostbart produkt enn VHS som tok over markedet. TV industrien benyttet Beta i maaaaange år etter VHS tok over markedet pga dette.

Minidisc var alternativet du hadde til å dra med deg de sangene du ville høre på digitalt inntil iPod'en kom, alternativt til Discman (Som Sony da også produserte først). Minidisc'en hadde også den fordelen at man kunne spille over disc'ene så mye man bare ville. Den ble også benyttet av mange lydteknikere da man kunne ta opp med den underveis. Egentlig er en iPod en videreutvikling av Minidisc konseptet. Forskjellen er at iPoden har en harddisk og høy kapasitet der Minidisc hadde floppydisk og lav kapasitet..

Nå føler jeg meg pindø gammel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg tror ikke Nintendo Game & Watch anno 2004 eier PSP når det gjelder popularitet ihvertfall.. Og kom igjen.... Den der lekegreia der?? Ser ut som en mobiltelefon-presang som kommer med barnemenyen på McDonalds..  :D

Når vi først snakker om hva Sony har hatt suksess med kan vi jo raskt ramse opp:

6263902[/snapback]

Første paragraf sier vel mer om deg enn hva jeg kan få ut. Hvor gammel er du?

Selv om Sony har hatt tidligere suksesser, så betyr det ikke at PS3 automatisk blir en suksess. Kan du ikke komme tilbake om et års tid og post noen mer informativt da?

6264052[/snapback]

Hehe,

Jeg spellte ABC-80 før du var påtenkt ja. Og man vokser ikke fra spilling når man har vært med fra begynnelsen.

Vel, jeg har vel bare tatt meg den frihet å vise litt til historien hva Sony er gode for.. Sony er ikke noen smågutter innen dette gamet. Ikke Nintendo heller for den saks skyld. Og man kan synse og synse det man vil over hvordan det kan komme til å gå.

Jeg for min del er sikker i min sak, den som har blu-ray og mest fleksibel medieløsning vinner. Dette enkelt og greit fordi de har HELE filmindustrien i ryggen da (-med unntak av Universal). Nå blir PS3 en rimelig sak når man ser på hva man får igjen: Mediasenter, Blu-ray speller og spellemaskin.

Wii er og blir ei spillegreie, mens 360 låser brukeren til Microsofts produkter.. Har du ikke MS mediasenter sier du?? Okay, ingen filmnedlasting på deg.. :no::no: Glem den..

Lenke til kommentar
Inntil ipoden kom? ipoden var da LANGT fra den første mp3 spilleren? eller er jeg helt ute her? :)

6264292[/snapback]

Ipod kom i 2001 og var vel kanskje ikke den første, men den var utvilsomt den første som var en salgssuksess. Og det til de grader!!

Det var vel noe greier fra Creative, iRiver og Rio før den tid..

Lenke til kommentar
Jeg tror også det vil ta bortimot ett halvt år får den har sunket såpass mye i verdi. :)

Ser ut til å bli veldig mange eksklusive spill-titler..

6257263[/snapback]

Shadow of the Colossus 2 :o Har vanskeligheter for å forestille meg hvordan grafikken blir der når orginalen til PS2 var forbløffende bra.

Lenke til kommentar
Jeg tror også det vil ta bortimot ett halvt år får den har sunket såpass mye i verdi. :)

6257263[/snapback]

Shadow of the Colossus 2 :o Har vanskeligheter for å forestille meg hvordan grafikken blir der når orginalen til PS2 var forbløffende bra.

6264642[/snapback]

Litt OT;

Men ettersom eg skal kjøpe meg ein PS2 i sommer med mange grom spill, er Shadow ein tittel som er verdt å se nærmere på? Eller er det bare grafikk?

Lenke til kommentar

6257263[/snapback]

6264642[/snapback]

Litt OT;

Men ettersom eg skal kjøpe meg ein PS2 i sommer med mange grom spill, er Shadow ein tittel som er verdt å se nærmere på? Eller er det bare grafikk?

6264666[/snapback]

Nei det er gameplayen som imponerer mest. Da jeg først satte meg ned med spillet var jeg veldig skeptisk men etter å ha bekjempet den første kjempen var jeg helt målløs. Jeg har aldri sett noe lignende før. Gameplayet ligner kanskje litt på God Of War men det føles mer gudommelig. Du står foran en kjempe som rekker mot skyene og du kan klatre som du vil på denne svære kjempen. Det er helt sinnsykt imponerende. Du må finne forskjellige måter for å ta disse kjempene på og man kan være litt kreativ.

Jeg vil si det er verdt PS2 alene. Det spillet + God of War dominerer alt annet spør du meg :)

Lenke til kommentar
Så jeg tror ikke Nintendo Game & Watch anno 2004 eier PSP når det gjelder popularitet ihvertfall.. Og kom igjen.... Den der lekegreia der?? Ser ut som en mobiltelefon-presang som kommer med barnemenyen på McDonalds..  :D

Når vi først snakker om hva Sony har hatt suksess med kan vi jo raskt ramse opp:

6263902[/snapback]

Første paragraf sier vel mer om deg enn hva jeg kan få ut. Hvor gammel er du?

Selv om Sony har hatt tidligere suksesser, så betyr det ikke at PS3 automatisk blir en suksess. Kan du ikke komme tilbake om et års tid og post noen mer informativt da?

6264052[/snapback]

Hehe,

Jeg spellte ABC-80 før du var påtenkt ja. Og man vokser ikke fra spilling når man har vært med fra begynnelsen.

Vel, jeg har vel bare tatt meg den frihet å vise litt til historien hva Sony er gode for.. Sony er ikke noen smågutter innen dette gamet. Ikke Nintendo heller for den saks skyld. Og man kan synse og synse det man vil over hvordan det kan komme til å gå.

Jeg for min del er sikker i min sak, den som har blu-ray og mest fleksibel medieløsning vinner. Dette enkelt og greit fordi de har HELE filmindustrien i ryggen da (-med unntak av Universal). Nå blir PS3 en rimelig sak når man ser på hva man får igjen: Mediasenter, Blu-ray speller og spellemaskin.

Wii er og blir ei spillegreie, mens 360 låser brukeren til Microsofts produkter.. Har du ikke MS mediasenter sier du?? Okay, ingen filmnedlasting på deg.. :no::no: Glem den..

6264247[/snapback]

*fjernet av moderator*

At DU er sikker i din sak har vel ganske så liten betydning på hvor suksessfull Sony blir. Hverken Blu Ray eller HD-DVD er blitt standarder ennå. HD-DVD har allerede kommet på markedet, er vel en måned siden nå. Forbrukerene i USA var veldig fornøyde etter det jeg har lest. Blu Ray kommer mot slutten av denne måneden tidligst, så om den ikke har noen betydlig kvalitetsprodukter, så kan dette bli en BETA/VHS deal nok en gang. Ingenting er sikkert ennå

Jeg har absolutt ingen problemer med at konsoller ikke kan brukes til filmnedlasting, foretrekker orginalplater jeg. Dessuten kjøper jeg en spillkonsoll for å spille på, resten har jeg PC til.

Men nok off-topic

Designet på PS3 er absolutt ikke noe fra 2006 i mitt syn. Såklart vil folk skaffe den uansett, men jeg vil aldri ha en konsoll til 5/6000 kr samme hva slags vidunder den er. MS har fått til designet på 360 veldig godt, samme med Nintendo. Alt virker veldig gjennomtenkt ergonomisk med kontrollene også. 360 sin er noe av det beste av en kontroller jeg har prøvd, opp mot Gamecube sin. PS3 sin kontroller og konsoll passer ikke i lag og har ingen store designlikheter bortsett fra et veldig boksete design.

Denne tråden er om designet, så ikke kom her med at folk skaffer den uansett og klag. Detter er om personlig smak, ikke om hvem som har rett eller ikke. Folk må da kunne klare å diskutere uten å slenge idiotiske fanboy-kommentarer.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Noen innlegg er fjernet og to er redigert ørlitegrann for å forhindre nok en utskeielse med mye off topic fjas :)

Hold dere til tema i tråden. Og vær snill og grei og alt det kardemommebygreiene der så blir vi alle fornøyde :)

Ellers kan man ta en titt her.

Og fra netiketten:

Jeg har oppdaget brudd på retningslinjene. Hva gjør jeg?

Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet. Til høyre over hvert innlegg er det en knapp hvor det står "Report" og hvis du trykker på denne føres du til et skjema du kan fylle ut. Rapporten din vil så bli lagt til i listen over rapporter og en moderator vil så behandle regelbruddet neste gang han går over listen og behandler rapporter. Hvis det er et krisetilfelle som krever øyeblikkelig oppmerksomhet kan du også ta kontakt med moderatorer mer direkte ved å enten sende en E-post, en melding eller se etter annen kontaktinfo i profilen til en moderator. Husk at selv de som bryter retningslinjene er beskyttet av retningslinjene igjen og ved utskjelling av disse risikerer at du selv kan bli advart eller i verste tilfelle utestengt.

Lenke til kommentar

Beta var faktisk en enorm suksess.

Det var det første formatet som gjorde hjemmevideo noe som var tilgjengelig for folk flest, du hadde riktignok slike filmruller før det igjen, men du fikk ikke tak i spillefilmer til det, og du kunne ikke ta opp rett fra tv'n. :-/

Sony ble også saksøkt av halve Hollywood, når de ga ut Beta, fordi filmselskapene var redd for at folk skulle slutte å gå på kino, og/eller ta opp TV-programmer istedenfor.

Selv har jeg alltid lurt på om det er grunnen til at Sony har så store eier-interesser i Hollywood idag.

Siden dengang har VHS og DVD blitt større videoformat, men Beta var de første, og de som åpnet veien, blir litt dumt å trekke det frem som en flopp da, når det ikke var i nærheten av å være det. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Siden dengang har VHS og DVD blitt større videoformat, men Beta var de første, og de som åpnet veien, blir litt dumt å trekke det frem som en flopp da, når det ikke var i nærheten av å være det. :-/

6267605[/snapback]

Det er vel ikke akkurat det som var meningen, men poenget var at den ikke ble en industriell standard, selv om den var overlegen VHS. Noe slik som da Blu Ray blir opp mot HD-DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...