Gjest Slettet+987123 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Heisann! jeg har akk kjøpt meg en 97`mod Mitsubishi Carisma! Som det fulgte med en ræva KASETT spiller i, noe som absolutt ikke funker så bra for meg: P Så vil bygge/sette inn ett anlegg som er brukbart, men ikke alt for dyrt... Har sett på dette i fra bilradiospesialisten.no Spiller Pakke Duger dette i 9 månder? Evt forslag til noe annet, kan ikke gå noe særlig opp i pris enda.. siden jeg ikke skal ha dette i all verdens tid.. mvh. Einar Grøtlien Endret 25. mai 2006 av Slettet+987123 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Du er akkurat i ferd med å gjøre den samme tabben som meg først fikk Lanceren min. Å bytte ut den originale spilleren med en mp3-spiller fra JVC, fortsette å kjøre med de orignale 4" og 6,5" høyttalerne fra Mitsubishi, og å slenge inn en 12" bass i bagasjen for å få litt ekstra dunk. Nøyaktig det samme som jeg gjorde i sin tid... I dag har jeg ingen av disse elementene igjen i bilen min. For å se stort på det så var det en god del tusenlapper rett i dass. Selvfølgelig "duger" det i ni måneder, og det vil nok dure fint i skiltet ditt bak, men knall lyd blir det ikke siden du ikke ser ut til å ha planer om å bytte ut de høytalerne som fulgte med bilen. Og jeg kan skrive under på at Mitsubishi ikke akkurat bruker store ressurser på å levere bilene sine med gode anlegg. Hvis jeg var deg ville jeg heller byttet ut høyttalerne i bilen med et godt frontsett framfor å hoppe rett på en basskasse. Du kan få det til å dunke ganske greit fra et sett med 6,5" hvis du vil. Og kanskje en av de billigere spillerne til Alpine i stedet for JVC.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Okey, Tusen takk! Men det er jo kasett (!?) spiller i den da.. Hørt det finnes en kasett du kan sette inn som det kommer en 3,5minijack ut av jeg, som man kan koble i feks. iPOD`n.. Er det sant? evt, hvor og hvor mye koster det? Sub; Hvilken? er det enkelt å koble til subberen osv på den orginale spilleren som er i bilen? mvh EInar; D Lenke til kommentar
Defus Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hehe, jeg gjorde den samme tabben i min. Jeg kjøpte meg en 10 tommer og en ny spiller og dunket i vei. Hadde jeg vært deg, med det jeg vet nå. Hadde jeg brukt 3000 kr på spiller og 2000-3000 kr på ett orntlig godt frontsett. Du synes kanskje at det er mye penger å bruke, men med tanke på hvor mye penger jeg har brukt på forskjellige spillere og frontsett er det godt over 3 ganger så høyt som det der. Når du har fått det der i bilen og har spart opp penger igjen, kjøper du deg en forsterker til frontsettet. Etter det sparer du til en sub og forsterker til den. Se på Alpine og Pioneer spillere, og Morel og Focal høytalere. Burde holde deg glad fram til du får penger til forsterker Lenke til kommentar
moestue Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Er nok enig med resten her ja. Leste en artikkel om bilers originale høyttalere, og et frontsettet som sitter i de fleste biler koster ikke mer enn 50 kr. Helt sykt med tanke på at bilene koster opp mot en halv mill. Denne her er hvertfall helt syk! Koster riktignok endel mer enn det budsjetterte da, men gir mye bedre lyd og har en haug av fuksjoner. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Denne her er hvertfall helt syk! Koster riktignok endel mer enn det budsjetterte da, men gir mye bedre lyd og har en haug av fuksjoner. 6198056[/snapback] Har modellen som er under den der. Helt suveren spiller. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Foretrekker nå spillere med sikkelige knapper Men den der spilleren der ville vært ideelt, ødelagt budsjettet til de fleste, men... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jess. fin den ! for akk nå er budsjettewt ganske stramt.. men rett etter sommeren blir det nok bedre: ) Sett på dette fra bilradiospesialisten... http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=398 Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Rockford forsterkerene og frontsettet der var jo forsåvidt greie, men ville hatt andre subber og en Alpine spiller. Ville ha satset på to subber med litt mindre watt enn den der ti tommeren dem anbefale, tror to subber med mindre watt ville høres fine ut på den der. Endret 29. mai 2006 av Defus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Ser ut som jeg går for DENNE, får se om 3 dager når lønninga kommer; ) Men har funnet den hoss www.pixmania.com, og jeg lurer på om det er noen som har kjøpt noe der eller hørt noe om shappa.. For første inntrykket av sida virker jævelig jalla Einar;D Lenke til kommentar
moestue Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ser ut som jeg går for DENNE, får se om 3 dager når lønninga kommer; ) Men har funnet den hoss www.pixmania.com, og jeg lurer på om det er noen som har kjøpt noe der eller hørt noe om shappa.. For første inntrykket av sida virker jævelig jalla Einar;D 6233526[/snapback] Jeg skulle bestille kamera derfra, men fant ut i siste liten at de holder til i Frankerriket! De sender med DHL og det koster endel bare i porto. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ser ut som jeg går for DENNE, får se om 3 dager når lønninga kommer; ) Men har funnet den hoss www.pixmania.com, og jeg lurer på om det er noen som har kjøpt noe der eller hørt noe om shappa.. For første inntrykket av sida virker jævelig jalla Einar;D 6233526[/snapback] Jeg skulle bestille kamera derfra, men fant ut i siste liten at de holder til i Frankerriket! De sender med DHL og det koster endel bare i porto. 6266935[/snapback] Hmm.. men skal da ikke være noe problem når de oppgir frakt kostande? "Fraktkostnader på bestillingen din: DHL 3-4 dager 137 NOK" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) sletttet......... Endret 21. juni 2006 av Slettet+987123 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Men sett litt rundt osv.. og lurer på om ikke dette skal funke allright, Eneste forsterkeren jeg løfte øyebrynet litt på: p Siden det egt. bare blit AKK nok W til subben.. eller ka? Forsterker Subber Kondensator Frontsett kabelpakke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå