beverpower Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Hei! Etter at jeg flashet BIOS'n på det forrige hovedkortet mitt (ABIT AV8 3rd eye), hang PC'n seg, og alt gikk skjeis. PC'n peip og peip, og jeg så ingen andre muligheter enn å kjøpe nytt hovedkort. Bestilte meg et MSI K8N NEO2-FX, satte alt tilbake sånn det var, men ble hindret av bluescreen og restart. Dette skjer hver gang jeg starter maskinen. (Rekker ikke å se hva det står i feilmeldingen). Har også prøvd å instalere windows på nytt, uten hell. Har: AMD 64 3000+ 2GB GeiL ASUS 6800 GT Western D 80 og 160 GB (IDE) Disse komponentene har jeg aldri hatt noen problemer med. Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd, takk! Endret 25. mai 2006 av beverpower Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 PC'n peip og peip, og jeg så ingen andre muligheter enn å kjøpe nytt hovedkort. Du har sikkert prøvd mye forskjellig, men Beep codes har gjerne et mønster i pipinga som enten antyder hvor feilen ligger eller peker direkte på den. Hvis du har AV8 liggende enda så byr jeg en hundrings for fysisk uskadet kort og betaler frakten Bestilte meg et MSI K8N NEO2-FX, satte alt tilbake sånn det var, men ble hindret av bluescreen og restart. Når en har satt inn nytt hk, så er det en god regel å ta ut strømkabel og resette BIOS aller først (clear cmos). Anbefaler å installere OS'et med bare 1 hdd tilkoblet, dvs. gjøre installasjonen så enkel som mulig og hekte på mere hardware etterhvert. Helst formatere hdd siden den kommer fra et annet system. Hvis 2GB minne = 4x512MB, evt. bruke bare 2 brikker i DIMM1+2. Dobbelsidet minne i alle sloter gir max ddr333 MHz. Har også prøvd å instalere windows på nytt, uten hell. Var dette ren installasjon inkl. formatering? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei! Hvor langt er det du kommer i oppstarten? Har du forsøkt sikkermodus? Jeg vil foreslå diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Test minnet og harddisken for feil. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå