Aetius Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg har satt sammen en HTPC basert på VIA Epia 1300MHz, men jeg får ikke bilde og lyd på TVen når jeg bruker kompositt-utgangen. Noen som vet hva som skal til? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 har du alle drivere? får du bilde hvis du kobler til en vanlig pc-skjerm? er tvut aktivert? sjekk dette. når det gjelder lyd så funker vel ikke lyd over et videokabel. composite ( gul phonoplugg ) kjører kun bilde og ikke lyd. kabler bruker du mot tv? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Er klar over at composite kun er bilde. Til lyden bruker jeg en jack-til-phono overgangskabel. Innstillinger i BIOS er som følger: Screen type: PAL Display: CRT+TV Resolution: 1024x760 Med disse innstillingene mister jeg òg bilde på CRT'en, og får meldingen om at frekvensen er utenfor skjermens område. den ber med sette oppløsning og frekvens til 1024x768@85Hz, noe jeg trodde jeg hadde i utgangspunktet. dette skjer samme hva jeg setter oppløsningen til. Eneste måte å få bildet tilbake på er å åpne burken og resette CMOS. er derfor veldig glad jeg laget hengslet lokk på dingsen, istedet for å bare skru det hele sammen, sånn som den originale planen var. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) har du husket på å sette utgangen til å være til video, og ikke SPDIF? jeg mener jeg leste en gang at dette må gjøres med en jumper... og har du prøvd med s-video pluggen? Endret 25. mai 2006 av tha stoffi Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) tv har du? det kan hende at tv også ikke støtter den oppdateringsfrekvensen du har satt. husk at tvr(crt) ofte ikke støtter mer enn 50 eller 60Hz. du har jo aktivert i bios men har du aktivert i windows eller hva du kjører? Endret 25. mai 2006 av Breiker Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 TVen har jeg arvet fra min bestemor, så muligheten til at den ikke takler slikt er nok absolutt tilstede, ja. :-( Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 TV-ut er da vel alltid 50Hz hvis PAL er valgt? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 ja skal være det. tror ikke det er no forskjell på de forskjellige pal standardene. Du har jo PAL-a, b osv osv Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Nå har jeg fått fatt i en minijack+SVHS til scart som jeg skal teste når jeg kommer hjem. Burde funke da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå