alexkl Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Har en packard bell a5560. Specs:intel celeron m 1.4ghz 512 ram 64mb delt skjermkort 40gig lett og liten -hva tilsvarer intel celeron M 1.4ghz i en vanlig stasjonær? Sånn ca. -Det er 2x256mb brikker i den. Kan jeg kjøpe en 512 og bruke den sammen med en av de 256mb brikkene?Er dette vanskelig å bytte?mister garanti? -Den har en temperatur på 50-60 grader på prossesoren når den har stått på i et par timer med nedlastning. Er dette for høyt? Tusen takk for hjelp til mine spørsmål Endret 26. mai 2006 av alexkl Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 -Regner med du mister garantien om du setter inn deler selv Men det er sikkert fullt mulig å stappe mer ram i pc`en din, kjøpte en 512 brikke til min egen bærbar på komplett, ble stor forskjell -Jeg har omtrent samme prossesor som deg i min bærbare å den ligger på omtrent samme temperaturen, tror ikke du skal bekymre deg for det. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 takk surlest:) veldig stor forskjell i hva da? -Kjappere -mer ytelse? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 takk surlest:) veldig stor forskjell i hva da? -Kjappere -mer ytelse? 6182986[/snapback] Min ble veldig mye kjappere og kunne gjøre flere ting på en gang. Har solgt brikken nå, angrer litt på det Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Men er det ikke slik at garantien ryker? Men om det skulle skje noe-kan jeg vel bare bytte til den gammle brikka før jeg eventuelt leverer den inn? Hva yter en intel celeron M 1.4ghz i en vanlig stasjonær? Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Man skal ikke miste garantien om man skifter Ram selv heller ikke harddisk. men begynner man å tenke på cpu og mer avanserte ting ryker den. Lykke til og vær forsiktig om du leverer den inn igjen skal du ikke trenge å bytte til orginaldelene med mindre du bytter til en ny av samme modell. så om det er en reparasjon den trenger ville ikke jeg tatt ut den ekstra ram-brikken. Endret 28. mai 2006 av T.J. Lenke til kommentar
trizone Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Uavhengig av garanti så har du fem års reklamasjonsrett på bærbare maskiner kjøpt i Norge. Dvs. at med mindre selger kan bevise at det var minnebrikken du satte inn som fikk maskinen til å gå til helvete (om det skulle skje) så har du fremdeles dine rettigheter intakt i forhold til kjøpsloven. Samtidig er det kun Dell av de merker jeg vet om som kanskje vil sette seg på bakbeina om du oppgraderer minnet selv. Det faktum at minneslottene nesten alltid har egen tilgangsluke slik at du ikke trenger å åpne hele maskinen, gjør at du ikke får tuklet med noen verdens ting bortsett fra å putte inn minnebrikken. Dette i motsetning til stasjonære ferdig-PCer der du har tilgang til alle interne deler i det du åpner kabinettet (med dertil hyppigere garanti-bortfall). Kjøpte selv en Compaq n800c gjennom NTNU i 2002 og da ble ekstra minne lagt ved løst for at hver enkelt skulle oppgradere selv (ekstra minne var en opsjon i tilbudet). Dette brøt i alle fall ikke Compaqs treårige garanti. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 takk for svar T.J og Trizone. Tror jeg kjøper en 512 brikke. Men hvordan? Er det en ddr pc 2700? tror ikke det var so-dimm skjønner dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå