Gå til innhold

Valg av lydkort

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har akkurat kjøpt nytt anlegg og trenger ett godt kort til å spille musikk med. Hadde vært fint om det hadde vært en optisk utgang i tillegg. Skal kun spille i stereo. Har ikke bruk for surround osv. Noen forslag til under 2000,- ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaringer selv med det kortet, men har lest mye fint om Onkyo på nettet. :)

Også har kortet kun det du trenger i motsetning til f.eks M-Audio-kortene som har lydinnganger for musikkinspilling, osv.

Til slutt vil jeg si 1500,- for et stereo RCA-kort med S/PDIF-ut er temmelig dyrt, men velger da å tro de kronene betyr kvalitet av upperste slag!

Lenke til kommentar
Har ikke erfaringer selv med det kortet, men har lest mye fint om Onkyo på nettet. :)

Også har kortet kun det du trenger i motsetning til f.eks M-Audio-kortene som har lydinnganger for musikkinspilling, osv.

Til slutt vil jeg si 1500,- for et stereo RCA-kort med S/PDIF-ut er temmelig dyrt, men velger da å tro de kronene betyr kvalitet av upperste slag!

6183944[/snapback]

Jeg fikk 500kr i avslag! :D
Lenke til kommentar

Kan du gi tilbakemelding på hva du synes om lydkortet?

Har lyst på et godt lydkort selv siden jeg er et hifi-menneske, men har ikke lyst på profesjonelle lydkort. Bruker bare pc'en til spill og musikk i et 2.1-oppsett eller med hodetelefoner, så jeg kunne tenke meg å vite om du er fornøyd med lyden fra det, når du får det.

Mono er ihvertfall service-vennlige, så jeg regner med at du har gjort et godt kjøp der. :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Kan du gi tilbakemelding på hva du synes om lydkortet?

Har lyst på et godt lydkort selv siden jeg er et hifi-menneske, men har ikke lyst på profesjonelle lydkort. Bruker bare pc'en til spill og musikk i et 2.1-oppsett eller med hodetelefoner, så jeg kunne tenke meg å vite om du er fornøyd med lyden fra det, når du får det.

Mono er ihvertfall service-vennlige, så jeg regner med at du har gjort et godt kjøp der. :D

6219693[/snapback]

Joda, bortsett fra at jeg måtte vente i 3 uker før jeg fikk kortet så har jeg nok det. Lyden er helt fin, ingen bakgrunnstøy, eller støy som cpu'en forårsaker. Enkelt kontrollpanel. Så absolutt verdt pengene. Så jeg er fornøyd. :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...