Fleksnes Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Hovedkort: Asus A8n-SLI Deluxe 4 harddisker installert på sata 1-4-kontaktene, hvorav 2 av disse brukes i raid0-oppsett (Nvidia-raid) Ny HD: Maxtor DiamondMax 10 7200 250GB 16MB SATA-II Har nå kjøpt en harddisk til, som jeg har forsøkt å koble til den ene SilImg-kontakten som er på hovedkortet, men når jeg starter opp win så finner jeg ikke den nye harddisken, hverken i My Computer, eller i Disk Management. Jeg ser den heller ikke i Bios, men dersom jeg enabler SilImg raid-controller, så kan jeg se at dharddisken listes opp når jeg går inn i SilIMg Raid-oppsett under boot. (men pc vil ikke starte opp når jeg har denne Noen som har noen forslag til fremgangsmåte for å få opp den nye HDen? Endret 27. mai 2006 av Fleksnes Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Du må inn i menyen til sil kontroleren når maskinen starter opp og lage ett "aray" av disken. Slett en stund med den eg også. Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Fremgangsmåte: Koble til den nye HD på SIlIMg 1-slotten. Inn i bios og enable Sil Img-kontroller. Starte Win, inn i Device Manager, og sjekker at driverene for Sil Img raidkontrolleren er korrekt installert (hvilket den ikke var). Installere denne. Reboote, og inn i oppsett for Sil Img-raid konfigurasjon. Lage nytt raid på den nye HDen som nå er listet der (type JBOD singel disk raid). Reboote, inn i Administrative tools, Computer Management, og voila, der ligger den nye disken, fin og uformatert.. Format, Ny disk klar for bruk. Takk for forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå