Gå til innhold

Hjelp til valg av nytt HK

Anbefalte innlegg

Situasjonen er slik at mitt gamle skjermkort (geForce 6800LE) ikke fungerer som det skal. Dvs. jeg er ikke sikker på om det er skjermkortet det er noe galt med, men det finner jeg ut selv.

Derfor fant jeg ut at jeg skulle kjøpe nytt skjermkort, men så ser jeg at AGP kort begynner å bli litt gamle. PCIe kort er det jeg vil satse på, men selvfølgelig støtter ikke HK'et mitt PCIe kort. HK'et jeg har nå er Asus K8N socket 754, sammen med en AMD athlon 64 3200+.

Da har jeg to alternativ, finne et annet kort som både støtter PCIe og er socket 745. eller finne et kort som støtter PCIe og skaffe ny prossesor i samme slengen.

Det jeg trenger mest hjelp til er å finne et bra HK, for meg ser alle like ut selv om det ene koster 500,- og det andre 1000,- Kanskje noen har et bra forslag til HK+CPU? Eller er det noe opplagt jeg har oversett som kan gjøres mye lettere, eller må gjøres mye vanskeligere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, er på leting etter noe selv ser du. Håper det er i orden at jeg også legger inn en "søknad" her, siden min PC ligger i omtrent samme kategori. Men om jeg finner noe som kan falle i smak skal jeg gi deg umiddelbar beskjed. Og jeg kan i det minste ønske deg lykke til... :thumbup:

Endret av andemannen007
Lenke til kommentar

Det kortet så ikke så verst ut. På hw.no sier de at kortet støtter SLI uoffisielt, hva mener de med det, må det moddes eller noe? Edit: Oi, så vist på ASRock 939SLI32-eSATA2 her. Hvordan er det med SLI muligheter på det kortet du nevnte?

Når det gjelder Opteron 165 så står det at klokkehastigheten er dual 1800Mhz, dette blir jeg ikke særlig mye klokere av. Hvordan er ytelsen på den i forhold til min AMD athlon 2.2 Ghz 3200+?

Endret av Twoofus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...